ثور 08, 1399 15:19 Asia/Kabul
  • سردار شریف: تحریم‌های آمریکا، رشد علمی ایران را متوقف نکرده است
    سردار شریف: تحریم‌های آمریکا، رشد علمی ایران را متوقف نکرده است

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: پرتاب ماهواره ایرانی "نور"نشان داد، تحریم‌های غیرقانونی آمریکا، رشد علمی ایران را متوقف نکرده است.

ماهواره "نور" به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه گذشته از ماهواره بر 3 مرحله‌ای "قاصد"، از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مدار 425 کیلومتری زمین قرار گرفت.
سردار سرتیپ «رمضان شریف» سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز دوشنبه با بیان اینکه ماهواره "نور" دستاورد جوانان ایرانی است، افزود: برای نخستین بار همه‌ی دشمنان پس از این موفقیت بزرگ، به دستیابی جمهوری اسلامی به دانش فضایی اذعان کردند.
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها اذعان کردند، تحریم‌ها نتوانسته است هیچ خللی در پیشرفت‌های علمی جمهوری اسلامی پیش بیاورد و با وجود تحریم‌های سنگین، جوانان ایرانی با عزم و اراده خود به دستاورد علمی بزرگی دست یافتند.
سردار شریف همچنین با اشاره به اقدامات سپاه پاسداران در مبارزه با کرونا تصریح کرد: با توجه به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، سپاه پاسداران در روز‌های اول بیمارستان‌های خود را در اختیار وزارت بهداشت قرار داد و نقاهتگاه‌های زیادی را در مراکز استان‌ها و تهران ایجاد کرد.
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: نیروهای بسیج و سپاه برای ضدعفونی‌کردن مراکز تجمع از جمله بیمارستان‌ها نیز وارد عمل شدند و اخیراً با ایجاد قرارگاه امام حسن (ع)، تاکنون یک‌میلیون و 500 هزار بسته معیشتی برای بیش از 3 میلیون خانواده‌ی نیازمند تهیه کرده‌اند.

 

کلیدواژه