ثور 08, 1399 22:38 Asia/Kabul
  • رئیسی: پرتاب ماهواره ایرانی نور، مغایر با قطعنامه‎‌های بین‌المللی نیست
    رئیسی: پرتاب ماهواره ایرانی نور، مغایر با قطعنامه‎‌های بین‌المللی نیست

رئیس قوه قضائیه ایران، ادعا و هیاهوی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی که پرتاب ماهواره ایرانی نور را مغایر قطعنامه‌‎های بین المللی دانستند، دروغین خواند.

ماهواره "نور" به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه گذشته از ماهواره بر 3 مرحله‌ای "قاصد"، از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مدار 425 کیلومتری زمین قرار گرفت.
پس از پرتاب موفقیت‌آمیز این ماهواره، برخی از مقامات اروپایی و آمریکایی درخصوص اقدام ایران ابراز نگرانی کرده و مدعی نقض قطعنامه 2231 از سوی ایران شده بودند. 
«سید ابراهیم رئیسی» رئیس قوه قضائیه ایران روز دوشنبه در جلسه شورای عالی مسئولان قضایی کشور با قدردانی از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پرتاب موفقیت‎‌آمیز ماهواره نور، آن را جلوه‌‌‎ای از جهش تولید در حوزه علم و فناوری و اقدامی اقتدار‌آفرین برای کشور خواند و گفت: در همه حوزه‌‎ها می‌‎توان با اتکا به این روحیه، در جهت رونق تولید و کاهش مشکلات اقتصادی گام برداشت.
رئیسی تأکید کرد: کار امروز سپاه پاسداران در عرصه قدرت‎‌آفرینی باید با قوت و بدون توجه به هیاهوها ادامه یابد.
رییس قوه قضائیه ایران در بخش دیگری از سخنانش به اظهارنظرهای مجامع مدعی حقوق بشر درباره وضعیت زندان‎‌های ایران در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: مردم جهان هرگز رفتارهای دوگانه و متناقض مدعیان حقوق بشر را نمی‌‎پذیرند که از یک‌‎طرف درخصوص کشورهای ناقض حقوق انسان ساکت هستند، ولی با رویکردی سیاسی درباره عملکرد کشوری دیگر که بر اساس مبانی دینی و انسانی خود به حقوق انسان‎ها توجه دارد، بهانه‌‎گیری می‎‌کنند.

 

کلیدواژه