فراهم شدن ایجاد ظرفیت روزانه ۴۰ هزار تست آزمایشگاهی کرونا در ایران
(last modified Tue, 28 Apr 2020 04:15:29 GMT )
ثور 09, 1399 08:45 Asia/Kabul
  • فراهم شدن ایجاد ظرفیت روزانه ۴۰ هزار تست آزمایشگاهی کرونا در ایران
    فراهم شدن ایجاد ظرفیت روزانه ۴۰ هزار تست آزمایشگاهی کرونا در ایران

برون مرزی – رییس انستیتو پاستور ایران گفت: امکان ایجاد ظرفیت روزانه ۴۰ هزار تست آزمایشگاهی کرونا در ایران وجود دارد.

به گزارش ایرنا؛ «علیرضا بیگلری» رییس انستیتو پاستور ایران روز دوشنبه در حاشیه نشست مشترک نماینده سازمان جهانی بهداشت و ستاد مقابله با کرونا در تهران افزود: با اقدامات انجام شده در ایران شمار آزمایش کرونا از ۲۰۰ نمونه در روز به ۱۵ هزار نمونه رسیده است و همین شبکه می‌تواند به راحتی قدرت خود را سه برابر افزایش دهد. 

بیگلری با اشاره به اقدامات کشورهای مختلف در مقابله با ویروس کرونا تصریح کرد: در حالی که بسیاری از کشورهای اروپایی همچون انگلیس آزمایش سرولوژی آنتی بادی را مورد توجه قرار داده، مشاهده کردند اطلاعات ارائه شده بسیار گیچ کننده است.

رییس انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه ایران تست مولکولی ریال‌تایم پی سی آر PCR  را انجام داد که از نظر سازمان جهانی بهداشت نیز موفقیتی بزرگ محسوب می شد اظهار کرد: اینگونه آزمایش سریع تر و کم هزینه‌تر است.

در همین حال؛ «وحید یونسی» مدیریک شرکت دانش بنیان در ایران با اشاره به تولید کیت های تشخیصی بیماری کووید 19 با روش استاندارد مولکولی  PCR  گفت: از ابتدای طراحی کیت تشخیص کووید19، توجهمان به تولید انبوه بود و توانستیم زیرساخت های تولید بیش از 40 میلیون تست را محقق کنیم.

یونسی افزود: هم اکنون بیش از 60 کشور مانند آلمان و ترکیه برای خرید این گونه کیت ها به ایران در خواست داده اند.

کلیدواژه