ثور 10, 1399 14:25 Asia/Kabul
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه و تعمیق روابط دوجانبه
    تاکید ایران و پاکستان بر توسعه و تعمیق روابط دوجانبه

رئیس جمهوری ایران و نخست وزیر پاکستان خواستار توسعه و تعمیق روابط و مناسبات دو کشور شده و بر ضرورت اشتراک و انتقال تجربیات، دانش و تکنولوژی مقابله با ویروس کرونا تاکید کردند.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران و «عمران خان» نخست وزیر پاکستان روز چهارشنبه در گفت و گوی تلفنی همچنین ضرورت فعال شدن دوباره مرزها و بازارچه های مرزی و تقویت ارتباطات تجاری با رعایت دستورالعمل های بهداشتی را مورد تاکید قرار دادند.

رئیس جمهور ایران و نخست وزیر پاکستان در ادامه هرگونه تبعیض و اعمال فشار علیه مسلمانان را محکوم کردند.

روحانی در این تماس تلفنی با قدردانی از مواضع پاکستان درخصوص مخالفت با تحریم های غیرقانونی آمریکا علیه ایران، ابراز امیدواری کرد: روابط تجاری و اقتصادی تهران و اسلام آباد بیش از پیش توسعه یابد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با تبریک ماه مبارک رمضان به دولت و مردم پاکستان بر ضرورت اجرایی شدن توافقات مشترک دو کشور تاکید کرد.

"عمران خان" نیز با استقبال از بازگشایی فعالیت‌های تجاری در مرزهای ایران و پاکستان و فعالیت بازارچه های مرزی با رعایت دستور العمل های بهداشتی، گفت: از سرگیری مبادلات تجاری دو کشور کمک زیادی به اقتصاد پاکستان خواهد کرد که هم‌اکنون به دلیل ویروس کرونا با مشکلات زیادی مواجه شده است.

نخست وزیر پاکستان همچنین اعمال تحریم و افزایش فشارهای اقتصادی از سوی آمریکا علیه ایران در این شرایط سخت را محکوم کرد و افزود: پاکستان، حمایت از ایران در قبال اقدامات غیر قانونی آمریکا را وظیفه خود می‌داند.

 

کلیدواژه