ثور 10, 1399 17:11 Asia/Kabul
  • کرامت انسانی و حقوق بشر، مبنای تصمیمات و سیاست‌های ایران
    کرامت انسانی و حقوق بشر، مبنای تصمیمات و سیاست‌های ایران

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران گفت:‌ کرامت انسانی و حقوق بشر، مبنا و معیار همه­‌ تصمیم­‌ها، سیاست‌­ها و اقدام­‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه­‌های ملی، منطقه‌­ای و بین‌المللی است.

چهارمین اجلاس بین‌المللی اتحادیه‌ آمبودزمان‌های اوراسیا امروز (چهارشنبه) از طریق ویدئو کنفرانس با حضور عالی‌ترین مقامات آمبودزمانی و حقوق بشری 9 کشور جهان، شامل ایران، روسیه، مغلوستان، ارمنستان، تاجیکستان، قزاقستان، ازبکستان و صربستان به میزبانی روسیه برگزار شد.

«علی باقری کنی» دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران در این اجلاس تصریح کرد: تمام راهبردها از جمله راهبردهای امنیت ملی جمهوری اسلامی بر اساس شاخص­‌های حقوق بشری تنظیم می­‌شود.

باقری کنی با بیان اینکه مردم جهان، 75 سال پس از جنگ جهانی دوم کماکان از وجود و شیوع ویروس خودبرتربینی، نژادپرستی و فزون­‌خواهی قدرت­‌طلبان در رنج هستند، افزود: این ویروس با زیر پاگذاشتن "حق" و قربانی کردن "عدالت"، هیچ شأن و جایگاهی برای "کرامت انسانی" و "حقوق بشر" قائل نیست.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران "راهبرد مقاومت" را کارآمدترین گزینه برای مقابله با شیوع ویروس جنگ­‌طلبی یک­جانبه­‌گرایان قدرت­‌طلب دانست و خاطرنشان کرد: همین راهبرد بود که رژیم متجاوز صهیونیستی را مجبور کرد، دست از گسترش اِشغال‌گری باز دارد و رژیم جنگ‌طلب آمریکا را نیز مجبور به خروج از عراق کرد.

باقری کنی با اشاره به مخالفت آمریکا و چند کشور اروپایی با "راهبرد مقاومت" تصریح کرد: این راهبرد موجب ریشه­‌کنی جنگ و از بین ­رفتن نقشه و برنامه­‌ی آن‌ها برای زیاده‌­طلبی و فزون­‌خواهی می­‌شود و به همین دلیل تلاش می‌کنند تا " مقاومت" را "تروریسم" جلوه دهند.

دبیر ستاد حقوق بشر ایران در این اجلاس اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه تبادل تجربیات و دستاوردهای حقوق بشری استقبال می‌­کند.

 

کلیدواژه