ثور 11, 1399 08:52 Asia/Kabul
  • پیگیری وضعیت سلامت دانشجویان ایرانی در بلاروس

"سعید یاری" سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس روز چهارشنبه در گفت وگوی تلفنی با پروفسور "آناتولی سیکورسکی" رئیس دانشگاه دولتی پزشکی این کشور، سلامتی دانشجویان ایرانی در بلاروس و تسهیل شرایط تحصیلی آنها را پیگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، "سعید یاری" در این گفت وگوی تلفنی با اشاره به شیوع ویروس کرونا از رئیس دانشگاه دولتی پزشکی بلاروس خواست برای افزایش ضریب سلامتی دانشجویان ایرانی، کلاس‌های درسی دانشگاه مانند گذشته به صورت غیرحضوری ادامه پیدا کند. 

رئیس دانشگاه دولتی پزشکی بلاروس نیز در این گفت وگوی تلفنی با تشریح آخرین وضعیت تصمیمات مربوط به برنامه‌های آموزشی دانشگاه، اظهار داشت، حفظ سلامتی دانشجویان و کادر آموزشی دانشگاه، از اهمیت بالایی برای مدیریت دانشگاه برخوردار بوده و همه تمهیدات لازم اندیشیده شده است. 

"سیکورسکی" تاکید کرد، درخواست سفارت ایران برای تداوم کلاس‌ها به صورت غیرحضوری را با نظر مثبت بررسی کرده و همه تلاش خود را برای تامین نظر سفارت به عمل خواهد آورد.

سفیر ایران در بلاروس 10 آوریل/22حمل نیز با  "آناتولی سیکورسکی" دیدار و مسائل مربوط به دانشجویان ایرانی را پیگیری کرده بود.

هم اکنون حدود 800 دانشجوی ایرانی، غالبا در رشته های علوم پزشکی، در دانشگاه‌های بلاروس در حال تحصیل هستند. اکثریت این دانشجویان نیز در دانشگاه دولتی پزشکی مینسک مشغول به تحصیل می باشند.

کلیدواژه