موسوی: هر اقدامی برای برهم زدن ثبات و آرامش در عراق محکوم است
(last modified 1399-02-14T11:05:39+00:00 )
ثور 14, 1399 15:35 Asia/Kabul
  • موسوی: هر اقدامی برای برهم زدن ثبات و آرامش در عراق محکوم است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، اقدام گروه تروریستی داعش در به شهادت رساندن رزمندگان روزه دار حشد الشعبی عراق را محکوم کرد.

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز یکشنبه با اشاره به اقدام جنایتکارانه و بزدلانه گروه تروریستی داعش در به شهادت رساندن تعدادی از مجاهدان روزه دار "حشد الشعبی" در ضیافت الهی ماه مبارک رمضان گفت: جمهوری اسلامی ایران از تلاش‌های عراق در مبارزه با تروریسم و استقرار صلح و ثبات در این کشور حمایت می کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت سرفراز عراق ابراز امیدواری کرد، کشور بزرگ عراق هرچه زودتر با همدلی و مجاهدت دولت و ملت این کشور از شَر اندک باقیماندگان گروه منحوس تروریستی داعش که با کمک و پشتیبانی برخی دولت‌ها شکل گرفته و حمایت می‌شوند، رهایی یابد.
گروه تروریستی داعش بامداد شنبه در منطقه "مکیشیفه" و "بلد"، جنوب تکریت و شمال سامرا در استان صلاح الدین به نیروهای الحشدالشعبی حمله کرد که با واکنش سریع این نیروها مواجه شد.
در جریان این درگیری‌های 10 نفر از نیروهای حشد الشعبی شهید و 4 نفر زخمی شدند.
بسیاری از سیاستمدارن عراقی، فعال شدن دوباره باقی‌مانده گروهک تروریستی داعش را اقدامی از سوی آمریکا و به بهانه باقی‌ماندن نظامیان آمریکایی در عراق می‌دانند.
فعالیت هسته‌های پنهان گروه تروریستی داعش در عراق در ماه‌های گذشته به سبب مشکلات سیاسی ناشی از تشکیل دولت جدید و همچنین بحران شیوع ویروس کرونا در این کشور، شدت یافته‌ است.

کلیدواژه