ثور 15, 1399 13:08 Asia/Kabul
  • شرکت ویدئو کنفرانسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در اجلاس سران غیرمتعهد‌ها

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: رییس جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در نشست ویدئو کنفرانس سران جنبش غیرمتعهدها شرکت می‌کند.

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز در نشست خبری حضوری خود که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، افزود: در نشست سران جنبش غیرمتعهدها که در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار می شود،  46 رئیس دولت حضور دارند و موضوع آن مقابله با کرونا است.

موسوی تصریح کرد: «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران هم 22 تماس تلفنی با مقامات منطقه‌ای و بین‌المللی درخصوص این نشست داشته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین با اشاره به سالگرد خروج آمریکا از برجام تاکید کرد: آمریکا دیگر عضوی از برجام نیست.

موسوی با بیان اینکه آمریکا سابقه تاریخی در عدم پایبندی به تعهدات بین‌المللی خود دارد، اظهار کرد: رژیم آمریکا نشان داد اعتقادی به حاکمیت قانون و حقوق بین‌الملل ندارد و بزرگترین ناقض حقوق بین‌المللی است.  

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران همچنین با اشاره به قطع حمایت‌های مالی آمریکا از سازمان جهانی بهداشت خاطرنشان کرد: با وجود شیوع کرونا، آمریکا این سازمان بین‌المللی را در این موقعیت حساس و سرنوشت‌ساز تهدید به قطع بودجه و کمک‌های خود می‌کند و لازم است همه کشورها از سازمان جهانی بهداشت حمایت کنند.

موسوی درباره حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس نیز گفت: ایران اصولا حضور آمریکایی‌ها به ویژه حضور نظامی‌شان را در خلیج فارس به رسمیت نمی‌شناسد و آن را مخل امنیت و ثبات خود و منطقه می‌داند.

کلیدواژه