ثور 15, 1399 14:09 Asia/Kabul
  • ربیعی؛ تلاش‌های دیپلماتیک برای اطمینان از سلامت شهروندان ایرانی در آمریکا
    ربیعی؛ تلاش‌های دیپلماتیک برای اطمینان از سلامت شهروندان ایرانی در آمریکا

سخنگوی دولت ایران با اشاره به تلاش‌های دیپلماتیک تهران برای اطمینان از سلامت شهروندان ایرانی در آمریکا، گفت: آمریکایی‌ها در کنار ادعاهایی که دارند، متاسفانه در برخورد با زندانیان، رفتار غیراخلاقی و غیرانسانی داشته‌اند.

«علی ربیعی» سخنگوی دولت ایران روز دوشنبه در نشست خبری با تاکید بر پیگیری وضعیت ایرانیان زندانی در آمریکا تصریح کرد: یکی از این افراد، دچار ویروس کرونا شده و تهران امیدوار است آمریکا نگرانی ایرانی‌ها را در مورد زندانیان خود درک کند.

ربیعی با بیان اینکه همه شهروندان ایرانی به اتهامات واهی در زندان‌های آمریکا هستند، اظهار کرد: گزارش‌هایی از نحوه نگهداری شهروندان ایرانیِ زندانی در آمریکا بدون امکانات بهداشتی و درمانی وجود دارد که اقدامی شرم‌آور از سوی واشنگتن است.

سخنگوی دولت ایران با تاکید بر اینکه آمریکا مسئول سلامت همه گروگان‌های ایرانی است که در خاک آمریکا در زندان‌های این کشور قرار دارند، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران خواهان آزادی هر چه سریع‌تر و بدون قید و شرط این گروگان‌ها است.

ربیعی همچنین درباره واکنش ایران به تمدید احتمالی تحریم‌های تسلیحاتی خاطرنشان کرد:  قطعا نقض برجام توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد غیرقابل تحمل است.

سخنگوی دولت ایران با بیان اینکه کشورهای باقی مانده در برجام و اعضای شورای امنیت به خوبی درخصوص درخواست زورگویانه و توجیه‌ناپذیر آمریکا واقف هستند، افزود:  نقض برجام توسط شورای امنیت، این نهاد را که برای حمایت از امنیت بین‌الملل به وجود آمده، بی‌اعتبار می‌کند.

ربیعی با اشاره به طیف وسیعی از واکنش‌های ایران درخصوص تمدید تحریم تسلیحاتی گفت: جمهوری اسلامی ایران در صنعت دفاعی خود بی‌نیاز است اما این مسئله باعث نمی‌شود رفتارهای نسنجیده کسانی که نقض حقوق بین‌الملل را دنبال می‌کنند، بدون هزینه باشد و ملایم‌ترین پیامد چنین اقدامی برای آمریکا و ثبات بین‌المللی بسیار سخت خواهد بود.

 

کلیدواژه