ثور 16, 1399 11:06 Asia/Kabul
  • آمادگی ایران برای صادرات تولیدات کرونایی شرکت‌های دانش بنیان
    آمادگی ایران برای صادرات تولیدات کرونایی شرکت‌های دانش بنیان

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران از آمادگی شرکت‌های دانش بنیان برای صادرات ۱۰ درصد تولیدات مرتبط با تشخیص و مقابله با ویروس کرونا ،به کشورهای دیگر خبر داد.

«مهدی قلعه نوی» رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران  روز سه شنبه در تهران گفت: در حال حاضر ۱۰ کشور در نامه رسمی برای دریافت کیت های تشخیصی برای مقابله با ویروس کرونا اعلام نیاز کرده اند که روند صادرات آن در حال انجام است.
رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران در زمینه همکاریهای بین المللی و فعالیتهای علمی و فناوری برای مقابله با ویروس کرونا هم گفت:  مذاکره با دو کشور در این زمینه ادامه دارد ضمن اینکه دنیا در حال تحقیق در زمینه بیماری ناشناخته ویروس کرونا است.
قلعه نوی تصریح کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران به کشورهای مختلف و متخصصان ایرانی داخلی و مقیم خارج و حتی متخصصان خارجی اعلام آمادگی کرده است که با پروژه های تحقیقاتی در زمینه ویروس کرونا همکاری می کند.
جمهوری اسلامی ایران در هفته های اخیر به دلیل اقدامات بموقع و همکاری مردم شاهد سیر نزولی ابتلا به ویروس کرونا است.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، تاکنون 97 هزار و 424 نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، بیش از 78 هزار نفر بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند و حدود 6 هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

کلیدواژه