ثور 16, 1399 13:57 Asia/Kabul
  • صادرات اولین محموله کیت‌های سرولوژی کووید- 19 ساخت ایران به اروپا

نخستین محموله کیت‌های تشخیصی سرولوژی کووید- 19 ساخت یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی شامل 40 هزار تست به کشور آلمان صادر شد.

به گزارش ایرنا، «یاشا فرخ زاد» مدیر بازرگانی شرکت دانش بنیان ایرانی "پیشتاز طب" روز سه شنبه درخصوص صادرات این محصول دانش بنیان تصریح کرد: در یک ماه گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا در ایران و نیاز به کیت‌های تشخیصی، با  تلاش دانشمندان جوان ایرانی، با سرعت کیت‌های سرولوژی کووید 19 با بالاترین کیفیت تولید و مجوزهای لازم از اداره کل تجهیزات پزشکی ایران دریافت شد.

مدیر بازرگانی شرکت دانش بنیان ایرانی "پیشتاز طب" با اشاره به قابلیت این شرکت در تولید یک میلیون تست در روز، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 60 کشور تقاضای دریافت محصولات مرتبط با کرونای این شرکت را اعلام کردند.

فرخ زاد افزود: کشورهایی از جمله آلمان، ترکیه، لهستان و چند کشور در آمریکای جنوبی و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (CIS) درخواست‌کننده این کیت‌ها هستند.

مدیر بازرگانی این شرکت دانش بنیان ایرانی با یادآوری اینکه شرکت "پیشتاز طب"، مجوز فروش در اتحادیه اروپا را دارد، گفت: این شرکت، تولید کننده کیت‌های تشخیصی است و اکنون 56 نوع کیت سرولوژی در 9 پنل از قبیل پنل تیروئید، پنل باروری، پنل بیماری عفونی، پنل غربالگری نوزادان، پنل تومورها تولید می‌کند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران نیز امروز (سه شنبه) از خرید 200 هزار کیت کرونا از تولیدکنندگان و شرکت‌های دانش بنیان داخلی خبر داد.

کلیدواژه