طراحی و ساخت اولین نمونه سامانه مه‌پاش خودرویی در نیروی زمینی سپاه پاسداران
(last modified 1399-02-16T14:26:45+00:00 )
ثور 16, 1399 18:56 Asia/Kabul
  • طراحی و ساخت اولین نمونه سامانه مه‌پاش خودرویی در نیروی زمینی سپاه پاسداران

جانشین معاونت عملیات نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از طراحی و ساخت اولین نمونه سامانه مه‌پاش خودرویی مجهز به فن توربو برای انجام عملیات پاکسازی محیطی خبر داد.

به گزارش ایرنا، سردار «محمدقربان اشعری» جانشین معاونت عملیات نیروی زمینی سپاه پاسداران افزود: طراحی و ساخت اولین نمونه سامانه مه‌پاش خودرویی در نیروی زمینی سپاه انجام شده است که این سامانه مجهز به فن توربو برای انجام عملیات پاکسازی محیطی در مقابله با ویروس کرونا است.

جانشین معاونت عملیات نیروی زمینی سپاه پاسداران با اشاره به اینکه قرارگاه‌های ۱۰گانه نیروی زمینی سپاه قریب به یک هزار و ۷۰۰ دستگاه از تجهیزات و ادوات خود را برای مقابله با ویروس کرونا به کار گرفته اند، گفت: 127 یگان‌ عمل کننده نیروی زمینی سپاه قریب به سه هزار نقطه را در سراسر ایران ضدعفونی کردند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چندی پیش نیز از دستگاه شناسایی ویروس کرونا با نام «مستعان10» رونمایی کرد. این دستگاه با استفاده از ایجاد میدان مغناطیسی یعنی استفاده از ویروس دوقطبی  در عرض ۵ ثانیه موفق می شود نقطه آلوده را کشف و تا شعاع 100 متری وجود هر گونه ویروس کرونا را در سطوح یا در افراد حاضر شناسایی و اعلام کند.

کلیدواژه