آغاز مراحل اولیه تحقیقات ساخت واکسن کرونا در دانشگاه تهران
(last modified 1399-02-17T06:21:07+00:00 )
ثور 17, 1399 10:51 Asia/Kabul
  • آغاز مراحل اولیه تحقیقات ساخت واکسن کرونا در دانشگاه تهران

رئیس دانشگاه تهران از آغاز مراحل اولیه ساخت واکسن ویروس کرونا توسط محققان این دانشگاه خبر داد.

«محمود نیلی احمدآبادی» رئیس دانشگاه تهران روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: با تشکیل کارگروه های علمی و فناوری در حوزه‌های مختلف درمان، واکسن، تست و داده کاوی در زمینه کرونا، محققان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران مراحل اولیه تحقیقات ساخت آن را آغاز کردند و در تلاش برای به نتیجه رساندن این واکسن هستند.
در همین حال، «حسن ابوالقاسمی» سرپرست پروژه پلاسما‌درمانی کرونا در ایران گفت: جمع بندی نتایج طرح تحقیقاتی پلاسما درمانی در کشور نشان می‌دهد، این روش درمانی می‌تواند در بهبودی بیماران بدحال کرونا موثر باشد.
ابوالقاسمی با یادآوری این که تزریق پلاسما هرچه زودتر انجام شود، تاثیر بسیار بهتری دارد، گفت: در بیماران بدحالی که کمتر از یک هفته از بستری  شدن آنها، تزریق شروع شد نتیجه خوب بود، اما در بیمارانی که بعد از یک هفته از مدت بستری، این کار شروع شده، درصد مداوا چندان مناسب نیست.
براساس این گزارش، بیش از 200 واحد پلاسما از بهبود یافتگان کرونا در ایران دریافت و به بیش از 180 بیمار کرونا در قالب یک طرح تحقیقاتی تزریق شده که نتایج آن نشان می دهد، تلاش محققان ایرانی در حال به ثمر رسیدن برای یافتن یک روش درمانی است.

کلیدواژه