ثور 17, 1399 14:09 Asia/Kabul
  • بازدید نماینده سازمان جهانی بهداشت از مرکز نوآوری انتقال خون ایران
    بازدید نماینده سازمان جهانی بهداشت از مرکز نوآوری انتقال خون ایران

نماینده سازمان جهانی بهداشت ضمن بازدید از مرکز نوآوری انتقال خون  ایران، در جریان روند اهدای پلاسما توسط بهبود یافتگان مبتلا به ویروس کرونا قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، «کریستف هاملمن» نماینده سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه پس از بازدید از مرکز نوآوری انتقال خون ایران در تهران، با «افشین عشقی» مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران دیدار و گفت و گو کرد.
«افشین عشقی» مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران با ارائه گزارشی از روند شیوع ویروس کرونا در ایران، اقدامات انجام شده در جهت مقابله با این ویروس و اهدای پلاسما در کشور گفت: از زمانی که ایران مطالعات پلاسمای بهبود یافتگان از ویروس کرونا را شروع کرد یکی دو هفته بعد، کشورهای دیگر اروپایی و آمریکایی نیز شروع به این مطالعات کردند.
عشقی افزود: مطالعات بر روی پلاسمای بهبود یافتگان مبتلایان ویروس کرونا در ایران در حال حاضر بر روی بیش از 200 نفر انجام شده است.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، تاکنون 99 هزار و 970 نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، بیش از 80 هزار نفر بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند و 6 هزار و 340 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

 

کلیدواژه