ثور 18, 1399 23:10 Asia/Kabul
  • میریوسفی: آمریکا هیچ مبنایی برای ادامه بازداشت استاد ایرانی ندارد
    میریوسفی: آمریکا هیچ مبنایی برای ادامه بازداشت استاد ایرانی ندارد

رایزن مطبوعاتی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد با اشاره به تبرئه «سیروس عسگری» دانشمند ایرانی دربند دولت آمریکا از هرگونه اتهامی گفت: آمریکا هیچ مبنایی برای ادامه بازداشت استاد ایرانی ندارد.

«علیرضا میریوسفی» رایزن مطبوعاتی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه در صفحه شخصی خود در توئیتر در واکنش به ادعای نیویورک تایمز درباره مذاکره بر سر مبادله زندانیان آمریکایی و ایرانی افزود: در این برهه زمانی هرگونه گمانه زنی در مورد مبادله، اقدامی ناپخته است.
نشریه نیویورک تایمز در شماره اخیر خود مدعی شد، ایران و آمریکا با وجود تنش‌های بین دو کشور، در حال مذاکره برای مبادله دو زندانی هستند.
میریوسفی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره عنوان کرده برای گفت‌وگو در مورد مبادله فراگیر ایرانیانی که به اشتباه توسط آمریکا یا به دستور آمریکا زندانی شده‌اند، با آمریکایی‌هایی که هم اکنون در ایران زندانی هستند و به دلیل نقض امنیت ملی ایران محکوم شده‌اند، آمادگی دارد.
«سیروس عسگری» دانشمند 59 ساله ایرانی، نوامبر 2019 (عقرب 1398) از اتهام سرقت اسرار تجاری مرتبط با فعالیت‌های دانشگاهی در دانشگاه اوهایو تبرئه شده بود اما اداره مهاجرت و گمرک آمریکا، به او اجازه بازگشت به ایران را نداد.
روزنامه "گاردین" نیز اخیراً از ابتلای «سیروس عسگری» به ویروس کرونا خبر داد.
تاکنون، پیگیری‌های رسانه‌ای و همچنین برخی سازمان‌های مردم‌نهاد حقوق بشری برای کسب اطلاعات بیشتر از وضعیت این استاد ایرانی با کارشکنی دولت آمریکا بی‌نتیجه مانده است و در حال حاضر، خانواده‌ عسگری در شرایط روحی نامناسبی به سر می‌برند.

 

کلیدواژه