شکست ترامپ در جذب حمایت مردم آمریکا برای خروج از برجام
(last modified Sat, 09 May 2020 03:41:03 GMT )
ثور 20, 1399 08:11 Asia/Kabul
  • شکست ترامپ در جذب حمایت مردم آمریکا برای خروج از برجام

وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد: مردم و جامعه آمریکا از اقدام «دونالد ترامپ» در خروج از برجام حمایت نمی‌کنند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا 8 مه 2018 به طور یکجانبه با نقض تعهدات واشنگتن ذیل برجام، کشورش را از این توافق بین المللی خارج و بازگشت تحریم‌های غیرقانونی ضد ایران را اعلام کرد.
وزارت امور خارجه ایران بامداد شنبه در صفحه توییتری خود با استناد به چهار نظر سنجی مراکز اکونومیست Economist، جی ستریت J Street‎، اتحادیه روابط عمومی آمریکایی‌های ایرانی‌تبار و دانشگاه ویلیام ‌و مری William & Mary که در سال 2008 تهیه شده‌ است، نوشت: دو سال از خروج رژیم آمریکا از توافق هسته‌ای می‌گذرد، اما طبق نظرسنجی‌های سال اول خروج، مردم و جامعه آمریکا از اقدام ترامپ در خروج از برجام حمایت نمی‌کنند. 
وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد: ترامپ در جذب حمایت مردم آمریکا شکست خورده است. 
براساس نظرسنجی ماه آگوست سال 2018 اکونومیست، 46 درصد از مردم عادی آمریکا با تصمیم ترامپ از خروج برجام مخالفت کرده بودند. 
همچنین در نظرسنجی ماه اکتبر سال 2018 جی ستریت، 65 درصد از یهودیان آمریکا و در نظرسنجی اتحادیه روابط عمومی آمریکایی‌های ایرانی‌تبار در نوامبر سال 2018، 70 درصد از ایرانیان ساکن آمریکا و در نظرسنجی دسامبر سال 2018 دانشگاه ویلیام ‌اند مری، 94 درصد از اساتید دانشگاهی آمریکا با خروج ترامپ از برجام مخالفت کرده‌اند. 

کلیدواژه