قدردانی ظریف از زرتشتیان هند/ ارسال 40 هزار کیت پیشرفته تشخیص کرونا ساخت ایران به آلمان و ترکیه
(last modified 1399-02-20T03:52:01+00:00 )
ثور 20, 1399 08:22 Asia/Kabul
  • قدردانی ظریف از زرتشتیان هند/ ارسال 40 هزار کیت پیشرفته تشخیص کرونا ساخت ایران به آلمان و ترکیه

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران جمعه شب در توییتر ضمن قدردانی از کمک زرتشتیان هند به ایرانیان در مبارزه با ویروس کرونا، از ارسال 40 هزار کیت پیشرفته تشخیص کرونا ساخت ایران به آلمان و ترکیه خبر داد.

به گزارش ایرنا، "محمد جواد ظریف" در توییتر با اشاره به کمک زرتشتیان هند به ایرانیان در مبارزه با ویروس کرونا نوشت: پارسیان هند - زرتشتیانی که نیاکان آنها سال‌ها قبل از ایران به هند مهاجرت کرده‌اند - همواره در عشق خود به ایران وفادار بوده‌اند. از بسته کمکی آنها به ایرانیان در مبارزه با بیماری کووید - 19 سپاسگزاریم.

ظریف در ادامه نوشت: «ایران نیز 40 هزار کیت تست پیشرفته ساخت ایران را به آلمان، ‌ترکیه و کشورهای دیگر ارسال کرده است.»

"محمد جواد ظریف" اخیرا در توییتر با بیان اینکه ایران تعامل نزدیکی با سازمان جهانی بهداشت برای مقابله با ویروس کرونا دارد، تصریح کرده بود، همکاری جهانی و منطقه‌ای برای مقابله با این ویروس ضروری است.

ویروس کرونا با نام رسمی "کووید- 19" اواخر سال گذشته میلادی (دسامبر 2019) در شهر "ووهان" Wuhan در استان "هوبئی" شرق چین مشاهده شد و اکنون علاوه بر 30 استان این کشور، تقریبا به همه کشور جهان از جمله  آمریکا، بریتانیا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، فرانسه، ایتالیا، آلمان، بریتانیا، ترکیه، عربستان و ایران سرایت کرده است.

بر اساس آخرین آمار تاکنون بیش از 3 میلیون و 971 هزار نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد حدود  یک میلیون و 370 هزار نفر بهبود یافته و از بیمارستان ها ترخیص شده اند. دستکم 273 هزار نیز جان خود را از دست داده‌اند.

کلیدواژه