رایزنی تلفنی ظریف و بورل درباره برجام و وکرونا
(last modified 1399-02-20T03:59:07+00:00 )
ثور 20, 1399 08:29 Asia/Kabul
  • رایزنی تلفنی ظریف و بورل درباره برجام و وکرونا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جمعه شب تلفنی با وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت وگو کرد.

به گزارش ایرنا، "جوزپ بورل" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  و "محمد جواد ظریف" وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در این گفت وگوی تلفنی در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، برجام و مبارزه با شیوع ویروس کرونا در جهان رایزنی و تبادل نظر کردند.

در پی شیوع ویروس کرونا در جهان، وزیر خارجه ایران طی هفته های اخیر در تماس‌های تلفنی جداگانه با وزرای خارجه برخی کشورها از جمله چین، بریتانیا، روسیه٬ سوئیس و امارات و همچنین برخی مقامات سازمان های بین المللی آخرین وضعیت شیوع کرونا در دنیا، اقدامات ایران و راه‌های جمعی مقابله با این ویروس را بررسی کرده است.

"محمد جواد ظریف" اخیرا در توییتر با بیان اینکه ایران تعامل نزدیکی با سازمان جهانی بهداشت برای مقابله با ویروس کرونا دارد نوشت، همکاری جهانی و منطقه‌ای برای مقابله با این ویروس ضروری است.

ویروس کرونا با نام رسمی "کووید- 19" اواخر سال گذشته میلادی (دسامبر 2019) در شهر "ووهان" Wuhan در استان "هوبئی" شرق چین مشاهده شد و اکنون علاوه بر 30 استان این کشور، تقریبا به همه کشور جهان از جمله  آمریکا، بریتانیا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، فرانسه، ایتالیا، بریتانیا، ترکیه، عربستان و ایران سرایت کرده است.

بر اساس آخرین آمار تاکنون بیش از 3 میلیون و 971 هزار نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد حدود  یک میلیون و 370 هزار نفر بهبود یافته و از بیمارستان ها ترخیص شده اند. دستکم 273 هزار نیز جان خود را از دست داده‌اند.

 

کلیدواژه