ثور 20, 1399 17:11 Asia/Kabul
  • تست بالینی موفقیت‌‌آمیز نخستین داروی گیاهی ایرانی \
    تست بالینی موفقیت‌‌آمیز نخستین داروی گیاهی ایرانی \"صرع\"

نخستین داروی گیاهی ایرانی "صرع" با تلاش محققان تست بالینی خود را با موفقیت پشت سر گذاشت.

دانشمندان ایرانی پس از سال‌ها تحقیق، موفق به کسب نتایج مثبت تست‌های حیوانی و بالینی داروی گیاهی با نام "فِنوشا" برای درمان صرع شدند.
«رضا مظلوم فارسی باف» مخترع داروی گیاهی صرع روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با یادآوری اینکه هیچ مشابه داخلی و خارجی برای این دارو وجود ندارد، گفت: غیرسمی بودن از مهم‌ترین مزیت این دارو است.
این دانشمند ایرانی تصریح کرد: مصرف داروی "فِنوشا" مدت زمان دوران نقاهت بیماری را کاهش خواهد داد و پیش بینی می شود این داروی گیاهی عوارض خاصی نداشته باشد.
"صرع " یک بیماری شایع در قلمرو بیماری‌های عصبی است و پیش بینی می شود در دنیا حدود 340 میلیون نفر بیمار صرع وجود داشته باشند که نیازمند درمان هستند و در حال حاضر با مشکلاتی زندگی خود را سپری می کنند.
با وجود آن که پزشکان و متخصصان زیادی در سراسر جهان برای درمان این بیماری تحقیقات و آزمایش های متعددی را به سرانجام رسانده اند اما هنوز درمان قطعی برای این بیماری مشخص نشده و داروهای موجود کاهش دهنده و کنترل کننده این بیماری هستند.
دستاورد جدید دارویی ایران در زمینه کنترل بیماری صرع و کاهش تشنج در بیماران مبتلا به آن، نشان‌دهنده توان بالای محققان ایرانی است.

 

کلیدواژه