ظریف: آمریکا باید بابت خروج از برجام پاسخگو باشد
(last modified Sat, 09 May 2020 14:07:08 GMT )
ثور 20, 1399 18:37 Asia/Kabul
  • ظریف: آمریکا باید بابت خروج از برجام پاسخگو باشد
    ظریف: آمریکا باید بابت خروج از برجام پاسخگو باشد

وزیر امور خارجه ایران گفت: زورگویی قانون‌شکنانه، اعتبار سازمان ملل متحد را به خطر می اندازد و صلح و امنیت بین الملل را تهدید می‌کند.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز شنبه در صفحه شخصی خود در توئیتر با اشاره به نامه‌اش به «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد همزمان با دومین سالگرد توقف مشارکت آمریکا در برجام یادآور شد: آمریکا باید بابت خروج از برجام و وادار کردن دیگران به نقض این توافق پاسخگو باشد.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، 18 ثور 1397 با نقض فاحش قطعنامه 2231 به طور رسمی خروج یکجانبه واشنگتن از برجام را اعلام کرد.
ظریف روز جمعه در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه وقت آن رسیده که شورای امنیت و اعضای آن، اجرای کامل برجام توسط تمامی طرف‌ها را تضمین کنند، افزود: نخستین بار در تاریخ سازمان ملل متحد است که یک عضو دائم شورای امنیت، دول عضو را به دلیل پیروی از یک قطعنامه شورای امنیت تنبیه می کند.
وزیر امور خارجه ایران همچنین خاطرنشان کرد: شورای امنیت به جای نظارت منفعلانه درخصوص تکرار چنین رویکردهای توهین آمیز آمریکا، می‌بایست اعمال مجدد تحریم های غیرقانونی ضد مردم ایران که نقض قطعنامه 2231 و حقوق بین الملل است را قویا محکوم کند.

 

کلیدواژه