کشف بیش از 4 تُن مواد مخدر در جنوب شرق ایران
(last modified 1399-02-21T08:39:58+00:00 )
ثور 21, 1399 13:09 Asia/Kabul
  • کشف بیش از 4 تُن مواد مخدر در جنوب شرق ایران
    کشف بیش از 4 تُن مواد مخدر در جنوب شرق ایران

فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان ایران از کشف بیش از 4 تُن مواد مخدر در مرزهای جنوب شرقی کشور خبر داد.

سردار «محمد قنبری» فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان ایران امروز (یکشنبه) با اشاره به شناسایی اعضای باند بزرگ قاچاق مواد مخدر در حال جابجایی محموله سنگین مواد مخدر در ایرانشهر گفت: اعضای این باند صبح امروز توسط تیم‌های عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان به صورت نامحسوس تحت نظر قرار گرفتند.

سردار قنبری تصریح کرد: پس از طی مسافتی در یکی از محورهای کوهستانی، اعضای این باند مسلحانه قاچاق مواد مخدر در حلقه محاصره تکاوران پلیس گرفتار و درگیری مسلحانه آغاز شد.

فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه درگیری با قاچاقچیان 2 ساعت ادامه داشت، افزود: در این عملیات با مجاهدت و جانفشانی تکاوران پلیس، قاچاقچیان با تنگ شدن عرصه بر خود، ضمن به آتش کشیدن خودروها با استفاده از کوهستانی بودن منطقه متواری شدند.

سردار قنبری خاطرنشان کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر در پاکسازی منطقه 4 تُن و 228 کیلوگرم مواد مخدر به همراه مقادیری سلاح و مهمات کشف کردند.

جمهوری اسلامی ایران با وجود شرایط تحریمی با کشف و ضبط 950 تُن در یکسال گذشته بیش‌ترین میزان کشفیات مواد مخدر در جهان را به خود اختصاص داده است.

ایران به عنوان خط مقدم مبارزه با قاچاق مواد مخدر در جهان بیش از سه هزار شهید و هزاران زخمی در این راه تقدیم کرده است.

 

کلیدواژه