ثور 21, 1399 13:39 Asia/Kabul
  • توان نظامی ایران کابوسی برای کاخ سفید
    توان نظامی ایران کابوسی برای کاخ سفید

تحلیلگر امور امنیتی و نظامی آمریکایی، توان نظامی ایران را کابوسی برای تندروهای واشنگتن دانست.

"گوردن داف"  تحلیلگر امور امنیتی و نظامی آمریکایی، روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا درباره دلیل تلاش همه‌جانبه کاخ سفید برای تمدید محدودیت تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل گفت: ترس واقعی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا این است که ایران نیروی هوایی خود را بازسازی کند.

به گفته این تحلیلگر آمریکایی، کابوس مایک پمپئو وزیر خارجه و مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا درباره توان نظامی ایران به واقعیت تبدیل شده است.

این تحلیلگر آمریکایی افزود: با توجه به این که موشک‌های ایران جزو بهترین‌ها در جهان هستند، بزرگترین نگرانی پمپئو و اسپر به واقعیت بدل شده است.

داف ادعای مقام‌های آمریکایی را درباره حق واشنگتن برای تفسیر بندهای برجام به منظور تمدید محدودیت تسلیحاتی ایران ضربه‌ای به جایگاه آمریکا دانست و گفت: لفاظی‌های بی‌معنی و جنون‌آمیز از واشنگتن که ایران و بسیاری از کشورهای دیگر را دچار حیرت کرده است، تاثیرات ویران‌کننده‌تری برای آمریکایی‌ها به جا می‌گذارد.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا، با این ادعا که واشنگتن  همچنان یکی از مشارکت‌کنندگان در توافق هسته‌ای ایران است، به دنبال اعمال فشار به شورای امنیت برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی تهران یا حتی تشدید آن است.

تندروهای کاخ سفید در صدد تصویب قطعنامه جدید در شورای امنیت سازمان ملل هستند تا براساس آن کشورها را از صادرات تسلیحات به ایران پس از انقضای محدودیت فعلی در اکتبر آینده منع ‌کنند.

پس از توافق برجام مقرر شد محدودیت تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران،  ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰  برداشته شود.

 

کلیدواژه