روحانی: ملت بزرگ ایران پیروز صحنه مبارزه با کرونا بود
(last modified Mon, 11 May 2020 20:04:08 GMT )
ثور 23, 1399 00:34 Asia/Kabul
  • روحانی: ملت بزرگ ایران پیروز صحنه مبارزه با کرونا بود
    روحانی: ملت بزرگ ایران پیروز صحنه مبارزه با کرونا بود

رئیس جمهوری اسلامی ایران، مردم را پیروز صحنه مبارزه با کرونا دانست و تاکید کرد: همه ملت ایران در این مبارزه به صحنه آمدند و جمهوری اسلامی می‌تواند موفقیت‌های خود در این عرصه را با کشورهای مدعی شرقی و غربی مقایسه کند.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه با بیان اینکه مردم و بویژه کادر درمانی ایران از ابتدای شیوع بیماری کرونا با قدرت و با فداکاری به صحنه آمدند و افتخار آفریدند، خاطرنشان کرد: این افتخارآفرینی‌ها، ایثارها و فداکاری ها باید در تاریخ ثبت شود و ماندگار بماند.

روحانی به برخوردهای تبعیض‌آمیز با انسان‌ها در بسیاری از کشورهای مدعی در موضوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: ایران بر خلاف این رفتارهای تبعیض‌آمیز، همه بیماران را حتی اتباع بیگانه را در سراسر کشور به صورت مجانی مداوا کرد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشمندان و متخصصان ایرانی تلاش گسترده‌ای را برای تامین نیازمندی‌های کشور در روند مبارزه با بیماری کرونا و حتی صادرات این محصولات انجام داده‌اند، ابراز امیدوری کرد: با وجود تلاش و رقابت گسترده در عرصه جهانی، محققان جوان ایرانی در زمینه درمان و واکسن نیز بتوانند حرکت و پیشرفت خوبی داشته باشند.

روحانی با اشاره به اجرای طرح بیماریابی و غربالگری در سراسر ایران تصریح کرد: در مرحله نخست این طرح، 78 میلیون نفر و در مرحله دوم بیش از 30 میلیون نفر غربالگری شدند و این روند ادامه دارد.

براساس تازه‌ترین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران از میان حدود 109 هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در کشور، 87 هزار و 422 نفر بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند و دست‌کم 6 هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

 

کلیدواژه