روحانی: عملکرد ایران در زمینه مقابله با کرونا توانمند و قوی است
(last modified 1399-02-24T04:19:16+00:00 )
ثور 24, 1399 08:49 Asia/Kabul
  • روحانی: عملکرد ایران در زمینه مقابله با کرونا توانمند و قوی است

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: اقدامات موثر ایران در مقابله با شیوع ویروس کرونا بر بسیاری از قضاوت ها نسبت به نظام جمهوری اسلامی خط بطلان کشید.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه در نشست اندیشمندان و مسوولان موسسات دانشگاهی و حوزوی افزود: اقداماتی که در جریان مقابله با شیوع کرونا در ایران انجام شد، قضاوت‌های مغرضانه ضد ایران، نظام، دولت و مدیریت کشور را خنثی کرد و دشمنان فهمیدند که ایران کشوری توانمند و قدرتمند است.
رئیس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: کشورهای غربی‌ها تصور می‌کردند با اعمال فشار و تحریم، ملت ایران بیش از چند ماه تاب‌آوری نداشته و تحمل نخواهد کرد و با شیوع ویروس کرونا، آنها فکر می‌کردند کشوری که تحت تحریم سخت قرار داشته است و منابع مالی محدودی دارد، نمی‌تواند در برابر این مشکلات مقاومت کند.
روحانی با اشاره به موفقیت‌های ایران در مسیر مقابله با کرونا افزود: ایران امروز در تولید "ونتیلاتور"، "ماسک ان.۹۵" و کیت‌های تشخیص به نقطه‌ای رسیده‌ است  که علاوه بر تامین نیازهای داخلی وزارت بهداشت به کشورهای دیگر نیز صادرات دارد.
براساس معیارهای قطعی تشخیصی، تاکنون 110 هزار و 767 نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد 88 هزار و 357 نفر از بهبود یافته و از بیمارستان ها مرخص شده‌اند.
تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان نیز به حدود 4 میلیون و سیصد هزار نفر رسیده است که از این تعداد دست‌ِکم 289 هزار نفر جان خود را از دست دادند و حدود یک میلیون و 547 هزار نفر نیز بهبود یافته و از بیمارستان ها مرخص شده‌اند.

کلیدواژه