نامه هشدار آمیز ظریف به دبیرکل سازمان ملل درباره اقدامات آمریکا
(last modified 1399-02-28T17:23:38+00:00 )
ثور 28, 1399 21:53 Asia/Kabul
  • نامه هشدار آمیز ظریف به دبیرکل سازمان ملل درباره اقدامات آمریکا

وزیر امور خارجه ایران با ارسال نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به تحرکات آمریکا در اعزام نیروی دریایی به منطقه کارائیب با نیت مداخله و ایجاد اختلال و مزاحمت در امر انتقال سوخت ایران به ونزوئلا هشدار داد.

به گزارش ایرنا، در پی انتشار برخی گزارش ها مبنی بر تهدید مقامات دولت آمریکا به ایجاد مزاحمت برای تانکرهای حامل سوخت ایران به مقصد ونزوئلا، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه  در نامه ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد، تهدیدات غیرقانونی، خطرناک و تحریک آمیز آمریکا را نوعی دزدی دریایی و خطری بزرگ برای صلح و امنیت بین المللی دانست.

ظریف گفت: آمریکا باید از زورگویی در عرصه جهانی دست برداشته و به حاکمیت قوانین بین‌المللی بویژه آزادی کشتیرانی در دریاهای آزاد احترام بگذارد.

ظریف در این نامه ضمن یادآوری مسئولیت دولت آمریکا در برابر پیامدهای هرگونه اقدام غیرقانونی، بر حق ایران برای اتخاذ تدابیر مناسب و ضروری در مقابله با این تهدیدات تاکید کرد.

متعاقب ارسال این نامه، «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران نیز با احضار سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا، از وی خواست مراتب هشدار جدی جمهوری اسلامی ایران نسبت به هر گونه تهدید احتمالی از سوی آمریکا علیه نفتکش های ایرانی را به مقامات آن کشور منتقل کند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه هشدار داد، هرگونه تهدید علیه نفتکش های ایرانی با واکنش فوری و قاطع ایران مواجه خواهد شد و دولت آمریکا مسئول عواقب آن خواهد بود.

کلیدواژه