ثور 29, 1399 08:22 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: ایران همواره از تصمیم جمعی رهبران عراقی حمایت می کند

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین‌الملل بر تدوام حمایت جمهوری اسلامی از تصمیم جمعی رهبران عراقی تاکید کرد.

«حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین‌الملل شامگاه یکشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، با ابراز خرسندی از شروع به کار کابینه جدید عراق گفت: انتخاب «مصطفی الکاظمی» به عنوان نخست وزیر عراق، یک توافق کاملاً عراقی-عراقی است و ایران از تصمیم مقامات سیاسی و مجلس ملی عراق در این موضوع حمایت می کند.
امیرعبداللهیان با بیان اینکه آمریکایی ها در عراق به دنبال تامین منافع خود هستند، تصریح کرد: آمریکایی ها در ظاهر از دولت الکاظمی حمایت کردند اما در پشت پرده اقدام دیگری می کنند.
دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین‌الملل همچنین درباره روابط ایران و سوریه گفت: روابط دو کشور استراتژیک است و این موضوع که ایران قصد داشته باشد همکاری خود را با سوریه برای مبارزه با تروریسم کاهش دهد، صحت ندارد.
امیرعبداللهیان با اشاره به برخی مشکلات موجود در سوریه همچون موضوع ادلب، منطقه شرق فرات، سیاستهای نادرست آمریکا و برخی متحدانش در حمایت از داعش و تروریست‌ها و احیای داعش در خاک سوریه افزود: تا وقتی دولت سوریه در راه مبارزه با تروریسم خواهان حضور نیروهای مستشاری ایران باشد، تهران با قدرت و جدیت به حضور خود در کنار مردم و نیروهای مسلح سوریه ادامه خواهد داد.
دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین‌الملل همچنین با تاکید بر تداوم حمایت های جمهوری اسلامی از مردم فلسطین گفت: ایران برای آزادسازی قدس و فلسطین و مقابله با اقدامات ناقض صلح و امنیت رژیم صهیونیستی گام‌های جدی برداشته است و در آینده ای نه چندان دور، تاثیرات اقدامات مقابله ای ایران را حاکمان نامشروع  رژیم صهیونیستی به خوبی حس خواهند کرد.

کلیدواژه