نمکی: آمریکا باید برای تحریم‌های شدید ضد مردم ایران، پاسخگو باشد
(last modified 1399-02-29T19:00:15+00:00 )
ثور 29, 1399 23:30 Asia/Kabul
  • نمکی: آمریکا باید برای تحریم‌های شدید ضد مردم ایران، پاسخگو باشد
    نمکی: آمریکا باید برای تحریم‌های شدید ضد مردم ایران، پاسخگو باشد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، تحریم‌های یک جانبه را اقدام غیر انسانی دانست و تاکید کرد: آمریکا باید برای تحریم‌های شدید ضد مردم ایران، پاسخگو باشد.

«سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران روز دوشنبه در هفتاد و سومین مجمع جهانی سلامت که به صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد، با قدردانی از نقش مهم سازمان جهانی بهداشت در حمایت و هماهنگی برای مبارزه جمعی با همه‌گیری ویروس کرونا، افزود: سازمان جهانی بهداشت سزاوار حمایت است نه اینکه توسط برخی کشورها جریمه شود.
نمکی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در ایران از 19 فوریه و ابتلای بیش از 120 هزار و مرگ 7 هزار نفر  تصریح کرد: به دلیل اقدامات گسترده بهداشت عمومی مبتنی بر رویکرد "همه حاکمیت و همه جامعه"، بیماری  کووید 19 در ایران کنترل شده و میزان مرگ و میر به شدت کاهش یافته است.
وزیر بهداشت ایران با بیان اینکه بسیج ملی تحسین برانگیز برای مهار ویروس کرونا در ایران آغاز شده است، گفت: در مرحله اول، 78 میلیون نفر به کمک زیر ساخت‌های قدرتمند مراقبت‌های اولیه بهداشتی (PHC) غربالگری شدند و به صورت سطح بندی شده در صورت لزوم ارجاع شدند که این امر منجر به کاهش چشمگیر بار مراجعه به  بیمارستان‌ها شد. 
نمکی افزود: در مرحله دوم نیز تا کنون بیش از 38 میلیون نفر از افراد پرخطر مورد غربالگری قرار گرفتند.
وزیر بهداشت ایران همچنین با اشاره به اهمیت حیاتی همبستگی جهانی و همکاری بین المللی برای غلبه بر همه‌گیری ویروس کرونا، بر دسترسی عادلانه و به موقع همه کشورها به داروها و واکسن‌ها تاکید کرد.

 

کلیدواژه