تخت‌روانچی: آمریکا به اشغال سوریه با نقاب مبارزه با تروریسم پایان دهد
(last modified 1399-02-29T20:26:48+00:00 )
ثور 30, 1399 00:56 Asia/Kabul
  • تخت‌روانچی: آمریکا به اشغال سوریه با نقاب مبارزه با تروریسم پایان دهد
    تخت‌روانچی: آمریکا به اشغال سوریه با نقاب مبارزه با تروریسم پایان دهد

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد گفت: نیروهای خارجی که دولت سوریه حضور آنها را غیرقانونی می‌داند باید این کشور را ترک کنند و آمریکا هم باید به اشغال سوریه با نقاب مبارزه با تروریسم پایان دهد.

«مجید تخت روانچی» نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز دوشنبه در نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع سوریه برگزار شد، با تاکید بر اینکه بحران سوریه باید با ابزارهای سیاسی حل شود، افزود: حاکمیت، استقلال سیاسی، وحدت و تمامیت ارضی سوریه باید کاملاً مورد احترام باشد.
تخت روانچی ضمن مخالفت با هرگونه برنامه جدایی طلبان و تلاش‌ها برای ایجاد واقعیت‌های جدید در سوریه، گفت: در این راستا، مثال زنده اشغال بخش‌های خاصی از سوریه توسط نیروهای آمریکایی است که به حمایت و محافظت از گروه‌های تروریستی در زیر نقاب مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهند.
نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد همچنین ادامه تجاوز رژیم صهیونیستی ضد سوریه را نقض فاحش قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل دانست و تاکید کرد: دولت سوریه حق حاکمیتی دارد که تصمیم بگیرد چگونه و چه موقع از حق ذاتی در دفاع از خود استفاده کند.
تخت روانچی با بیان اینکه تجاوز به کشور مستقل سوریه  باید پایان یابد، افزود: اِشغال جولان سوریه توسط اسرائیل غیرقانونی  و به رسمیت شناختن آن توسط آمریکا نیز باطل است و جولان بخش جدایی ناپذیر خاک سوریه باقی خواهد ماند.
نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد تاکید کرد: حق تعیین آینده سوریه فقط به سوری‌ها تعلق دارد و جامعه جهانی باید به آنها در تحقق این حق کمک کند.

 

کلیدواژه