تاکید بر انسجام کشورهای اسلامی برای آزادی قدس
(last modified 1399-02-29T20:29:13+00:00 )
ثور 30, 1399 00:59 Asia/Kabul
  • تاکید بر انسجام کشورهای اسلامی برای آزادی قدس
    تاکید بر انسجام کشورهای اسلامی برای آزادی قدس

شخصیت های برجسته جهان اسلام در کنگره بین المللی قدس شریف بر انسجام تلاش‌های دولت‌ها و کشورهای اسلامی در راه آزادی قدس و مقابله با جنایت‌های رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

آیت الله «علیرضا اعرافی» مدیر حوزه‌های علمیه ایران عصر دوشنبه در نخستین روز کنگره بین المللی قدس شریف که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز در نوک پیکان جهان اسلام و محور مقاومت در جبهه مبارزه با توطئه‌های امپریالیسم آمریکا و صهیونیسم قرار دارد و حمایت از مقاومت تا آزادی آخرین وجب از سرزمین های اسلامی و در راس آنها قدس شریف ادامه می‌یابد.
رئیس کنگره بین المللی قدس شریف با تاکید بر متحد شدن و کنار گذاشتن تمام اختلافات طایفه‌ای و مذهبی و نژادی در راه مبارزه با اسرائیل افزود: سازمان ملل باید محور مقاومت و حق اجرای همه پرسی عمومی برای تعیین سرنوشت ملت فلسطین توسط خود آن‌ها را به رسمیت بشناسد و پیگیر اجرای آن باشند.
شیخ «عیسی قاسم» رهبر نهضت اسلامی بحرین نیز با انتقاد از عادی سازی روابط میان برخی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی گفت: عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل خالی کردن پشت مقاومت و خیانت به آرمان قدس است.
شیخ «عیسی قاسم» تاکید کرد: تحقق هدف اسلام که همان آرمان فلسطین و آزادی قدس است، موجب تحقق هدف تمام امت های اسلامی و دولت های می‌شود و انواع ظلم و طغیان از بین می رود.
آیت الله «حسین نوری همدانی» از مراجع عظام تقلید هم با بیان اینکه مهمترین مساله در جهان اسلام و عرصه بین الملل موضوع قدس شریف و فلسطین است، تاکید کرد: دنیا بداند، کسی حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین را جز خود آن‌ها ندارد و رژیم جعلی اسرائیل هرچه زودتر باید بساط خود را از منطقه جمع کند.
«سید حمید حسینی» رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی عراق و از روحانیون جبهه مقاومت هم گفت: به همت جوانان عراق و مسئولان این کشور، اخراج آمریکا از این کشور بزرگترین رویداد سیاسی سال 2020 عراق خواهد بود.
حسینی با بیان اینکه قدس مخصوص مسلمانان نیست بلکه متعلق به همه آزادی خواهان جهان است ،افزود: رژیم صهیونیستی دشمن همیشگی و دائمی مسلمانان است که باید امت اسلامی به موضوع قدس به عنوان موضوعی محوری تمرکز کند.
«عبدالقادر سنوسی» معاون رهبر جنبش اسلامی نیجریه نیز با بیان اینکه مسأله قدس شریف تأثیر گسترده ای در منطقه آفریقا داشته است، تصریح کرد: مردم فلسطین می‌ خواهند مثل بقیه مردم جهان امنیت و استقلال داشته باشند به همین جهت باید از آن‌ها حمایت شود.
کنگره بین‌المللی قدس شریف از امروز با حضور سخنرانانی از 18 کشور جهان به صورت مجازی آغاز شد.
در این همایش دو روزه شخصیت‌های برجسته جهان اسلام و همچنین مسئولانی از جریانات مقاومت از جمله جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جنبش حزب‌الله لبنان نیز سخنرانی خواهند کرد.

 

کلیدواژه