قدردانی رئیس مجلس فلسطین از مصوبه ایجاد سفارت مجازی ایران در قدس
(last modified Tue, 19 May 2020 07:26:03 GMT )
ثور 30, 1399 11:56 Asia/Kabul
  • قدردانی رئیس مجلس فلسطین از مصوبه ایجاد سفارت مجازی ایران در قدس
    قدردانی رئیس مجلس فلسطین از مصوبه ایجاد سفارت مجازی ایران در قدس

رئیس مجلس ملی فلسطین از اقدام مجلس شورای اسلامی ایران در تصویب ایجاد سفارت مجازی ایران در قدس به عنوان پایتخت فلسطین قدردانی کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «سلیم الزعنون» رئیس مجلس ملی فلسطین در آستانه فرارسیدن روز جهانی قدس با صدور بیانیه‌ای، این اقدام  ایران را گامی مهم در جهت اثبات و به رسمیت شناختن قدس به عنوان سرزمین فلسطین و پایتختی آن و حاکمیت فلسطینی‌ها بر سرزمین خود دانست.

الزعنون از همه کشورهای عربی، اسلامی و سایر کشورها خواست تا با اتخاذ تصمیم‌های مشابه با تصمیم مجلس شورای اسلامی ایران، با توطئه های «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر الحاق قدس به رژیم اشغالگر مخالفت کنند.  

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران در جلسه روز گذشته (دوشنبه)، طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی را تصویب کردند که بر اساس آن وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی مکلف شد ظرف مدت 6 ماه از تصویب این قانون، مقدمات لازم برای تشکیل سفارت یا کنسولگری مجازی جمهوری اسلامی ایران در فلسطین را فراهم  کند.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به ابتکار امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران روز جهانی قدس نام‎گذاری شده ‏است.

روز جهانی قدس امسال، 22 مه 2020 برابر با 28 رمضان 1441 هجری قمری است.

با توجه به شیوع ویروس کرونا در همه کشورها و به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت کامل، برنامه‌های روز جهانی قدس امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته در کشورهای مختلف برگزار می‌شود. 

 

کلیدواژه