ثور 30, 1399 14:52 Asia/Kabul
  • ستاری: تمامی تجهیزات مقابله با کرونا در ایران تولید می‌شود

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید کیت‌های تشخیصی ویروس کرونا گفت: ایران برای مقابله با ویروس کرونا نیازمند واردات تجهیزات نیست و تمامی نیاز کشور در داخل تامین می‌شود.

به گزارش ایرنا، «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ایران روز سه‌شنبه با بیان اینکه نیاز تجهیزات بیمارستان‌ها در عرصه مقابله با کرونا توسط شرکت‌های دانش بنیان داخلی تولید می‌شود، تصریح کرد: ایران اکنون هیچ گونه تجهیزاتی را در راستای مقابله با کرونا وارد نمی‌کند و اکنون تمام تجهیزات بیمارستانی، اتاق‌های ICU  و دیگر بخش‌ها با تلاش شرکت‌های دانش بنیان ایرانی تولید می‌شود.

ستاری همچنین از صادرات کیت‌های تشخیصی توسط شرکت‌های دانش بنیان ایرانی خبر داد و گفت: کیت‌های تولیدی در ایران علاوه بر تامین نیاز  کشور، بخشی از آن صادر می‌شود و اکنون 8 شرکت دانش بنیان توانسته‌اند تاییدهای لازم برای صادرات کیت‌های تشخیصی دریافت کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ایران افزود: هم اکنون در تولید کیت‌های "سرلوژی" ظرفیت یک میلیون عدد در روز و کیت‌های تشخیص PCR ماهانه 1 میلیون و 500 عدد در کشور وجود دارد که بخشی از این تولیدات به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران و بخش دیگری نیز برای صادرات تحویل می‌شود.

ستاری با اشاره به عملکرد مطلوب شرکت‌های دانش بنیان ایران در ماه‌های اخیر خاطرنشان کرد: اکنون پروژه‌های قابل توجهی از سوی این شرکت‌ها در حوزه دارو، واکسن  و تجهیزات درمانی در حال اجرا است.

کلیدواژه