ثور 31, 1399 15:02 Asia/Kabul
  • سرتیپ حاتمی: آمریکا در صورت مزاحمت‌، پاسخ قاطعی خواهد گرفت
    سرتیپ حاتمی: آمریکا در صورت مزاحمت‌، پاسخ قاطعی خواهد گرفت

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران، مزاحمت برای نفت‌کش‌های ایرانی را خلاف مقررات و امنیت بین‌الملل دانست و گفت: آمریکا و دیگران می‌دانند در صورت تشدید مزاحمت‌ها، پاسخ قاطع و محکمی خواهند گرفت.

امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران روز چهارشنبه در حاشیه هیأت دولت، مزاحمت نیروهای آمریکایی را نوعی راهزنی دریایی دانست و تاکید کرد: مزاحمت برای نفتکش‌ها خلاف مقررات و امنیت بین الملل است که هم سازمان‌های بین‌المللی و هم کشورهایی که درخصوص مقررات و امنیت آبراه‌ها حساس هستند باید به این موضوع عکس العمل نشان دهند.

سرتیپ حاتمی همچنین در خصوص خباثت آمریکا برای جلوگیری از لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران گفت: آمریکایی‌ها این روزها در حال دست و پا زدن برای جلوگیری از رفع این محدودیت هستند اما لغو تحریم‌های تسلیحاتی حق مسلم ایران و غیرقابل اغماض است.

وزیر دفاع ایران همچنین یادآور شد: آمریکایی‌ها به دلیل اینکه از برجام خارج شده اند حق استناد به برجام را ندارند چه برسد به اینکه بخواهند با تکیه بر آن و با یک دروغی به نام جلوگیری از لغو تحریم‌ها، مانعی را ایجاد کنند.

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا چندی پیش برخلاف اظهارات گذشته خود، مدعی شد، آمریکا مشارکت‌کننده قطعنامه 2231 است و بر اساس بند 11 آن می‌تواند خواستار تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران شود.

روسیه، چین، برخی کشورهای اروپایی و ایران تاکید کرده‌اند، اظهارات مقامات آمریکا، برداشت نادرست از قطعنامه است و واشنگتن در 18 ثور 1397 به مشارکت خود در برجام خاتمه داده است.

 

کلیدواژه