جوزا 01, 1399 08:22 Asia/Kabul
  • حوزه علمیه قم: رژیم صهیونیستی معامله قرن را به گور خواهد برد

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای به مناسبت روز قدس ضمن انتقاد از تلاش‌های برخی کشورهای عربی برای سازش و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید کرد: اسرائیل غاصب خیال معامله قرن را به گور خواهد برد.

به گزارش ایرنا، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم روز چهارشنبه با اشاره به اینکه روز جهانی قدس، روز تبلور ایمان و روز اهتمام و توجه امت اسلام و آزادگان جهان به مظلومیت مردم فلسطین است، افزود: حمایت از قدس شریف و همبستگی مؤمنانه مردم با آرمان فلسطین طرح‌ها و نقشه‌های استکبار و اذنابش را برهم می‌زند.

در ادامه بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمده ‌است:‌ حمایت و صیانت از مساله قدس و مسجدالاقصی، مستند به مبانی قرآنی و تفکر دینی است و سکوت در قبال توطئه‌های اسرائیل غفلت از قران و خیانت به مردم مظلوم فلسطین است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده ‌است: نابودی اسرائیل و جبهه ظلم و استکبار با مبارزه و جهاد تحقق‌یافتنی است و ملت فلسطین ثابت‌قدم و استوار همچنان در مسیر مقاومت و ایستادگی حرکت می‌کند و این یعنی پایان اسرائیل نزدیک است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این بیانیه با حمایت از پایداری و استقامت مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد: روز قدس به‌عنوان یک روز بین‌المللی اسلامی متعلق به امت اسلام و آزادیخواهان جهان است و روزی است که امت اسلام در مقابل کلمه باطل می‌ایستند و ظلم و استکبار را به مبارزه فرا می‌خواند.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به ابتکار امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران روز جهانی قدس نام‎گذاری شده ‏است.

روز جهانی قدس امسال، 22 مه 2020 برابر با 28 رمضان 1441 هجری قمری است.

کلیدواژه