موسوی: نامه ترامپ به سازمان جهانی بهداشت تلاشی بیهوده در زمانی اشتباه است
(last modified 1399-03-01T04:11:32+00:00 )
جوزا 01, 1399 08:41 Asia/Kabul
  • موسوی: نامه ترامپ به سازمان جهانی بهداشت تلاشی بیهوده در زمانی اشتباه است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، نامه رئیس جمهوری آمریکا به دبیرکل سازمان جهانی بهداشت را تلاشی بیهوده در زمانی اشتباه دانست.

به گزارش ایرنا، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز چهارشنبه در صفحه شخصی خود در توئیتر تصریح کرد: با آن که سلامت جهانی در معرض خطر است و بیش از هر زمان دیگری مردم جهان نیازمند همبستگی و رهبری علم‌-محور هستند، نامه رئیس جمهوری آمریکا به دبیرکل سازمان جهانی بهداشت، حرفه‌ای‌گری و استقلال این سازمان را زیر سوال برده است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در ادامه خروج سریالی از پیمان‌ها و نهادهای بین‌المللی، اخیراً ضمن متهم کردن سازمان جهانی بهداشت به استقلال عمل نداشتن در برابر چین، تهدید به لغو عضویت آمریکا در این نهاد جهانی کرد.

ترامپ در این نامه خطاب به «تدروس ادهانوم» Tedros Adhanom دبیرکل سازمان جهانی بهداشت تهدید کرد، آمریکا ممکن است کمک مالی خود به این نهاد بین المللی را بطور کامل و برای همیشه قطع کند.

«دونالد ترامپ» و دولت وی در ارتباط با مقابله با همه گیری ویروس کرونا به شدت تحت فشار و انتقاد قرار دارند.

اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از مرز 5 میلیون نفر گذشته است و از این تعداد بیش از 325 هزار نفر جان باخته‌اند.

شمار مبتلایان به کووید-19 در آمریکا نیز از یک میلیون و 571 هزار نفر گذشته و بیش از 93 هزار نفر در این کشور جان خود را از دست داده اند.

کلیدواژه