جوزا 02, 1399 11:30 Asia/Kabul
  • رئیسی: استیفای کامل حقوق ملت فلسطین شرط اصلی استقرار صلح پایدار است

رئیس قوه قضاییه ایران در پیامی به وزرای دادگستری کشورهای اسلامی تاکید کرد: استیفای کامل حقوق ملت فلسطین، شرط اصلی استقرار صلح پایدار است.

به گزارش ایسنا، «سید ابراهیم رئیسی» روز جمعه همزمان با فرا رسیدن روز جهانی قدس در پیامی به وزرای دادگستری کشورهای اسلامی، آمادگی قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران را برای پیگیری استیفای حقوق ملت فلسطین و رسیدگی به جنایت‌ها و تجاوزهای رژیم صهیونیستی در مراجع حقوقی ملی و بین‌المللی با هم‌فکری و همکاری این کشورها اعلام کرد.

رئیس قوه قضاییه ایران در این پیام با اشاره به 7 دهه تلاش آمریکا و برخی دولت‌های اروپایی برای استمرار اشغالگری رژیم صهیونیستی با پول و زور و فریب، «حق تعیین سرنوشت» را به عنوان حق انکار ناپذیر هر ملت مورد تاکید قرار داد و روز قدس را روز تثبیت بیت المقدس به عنوان پایتخت همیشگی کشور فلسطین از بحر تا نهر دانست.

رئیسی با بیان اینکه «مقاومت» ابتکار ملت فلسطین برای استمرار حیات است، یادآور شد: گسترش دامنه اشغالگری صهیونیست‌ها به کرانه غربی در چارچوب طرح موهوم معامله قرن، ترفندی آمریکایی است که نه تنها برای محو ملت فلسطین بلکه با هدف تعمیق خشونت و توسعه‌ جنگ در منطقه است.

رئیس قوه قضاییه ایران با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی با جنایت و تجاوز در حق ملت فلسطین و دیگر ملت‌های منطقه از جمله لبنان و سوریه، رکورددار جهانی نقض اصول بنیادین حقوق انسانی است، بر ضرورت به کارگیری همه ظرفیت‌های ملی، منطقه‌ای و بین المللی دستگاه قضایی کشورهای اسلامی در حمایت از مظلوم و مقابله با ظلم تاکید کرد.

کلیدواژه