جوزا 03, 1399 08:36 Asia/Kabul
  • بازتاب گسترده بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های بین‌ المللی

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت روز جهانی‌ قدس بازتاب گسترده‌ای در رسانه های خارجی داشت.

خبرگزاری فرانسه در خبری فوری ضمن اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در روز جهانی قدس به نقل از ایشان نوشت: مبارزه برای آزادی فلسطین، جهاد فی سبیل الله و فریضه و مطلوب اسلامی است. 

خبرگزاری رویترز هم گزارش داد، آیت الله خامنه ای روز جمعه با توصیف اسرائیل به عنوان غده سرطانی منطقه غرب آسیا که باید تا زمان آزادی فلسطینیان، با آن مقابله و مبارزه شود، از شهروندان فلسطین درخواست کرد به قیام و نهضت خود علیه اسرائیل ادامه دهند. 

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نیز با اشاره به فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت مقاومت نوشت، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کرد، طلوع انقلاب اسلامی در ایران، فصل جدیدی در مبارزه برای فلسطین گشود؛ با ظهور جبهه‌ی مقاومت، کار بر رژیم صهیونیستی سخت و سخت‌تر شد و البتّه در آینده بسی سخت‌تر هم خواهد شد.

سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز جهانی قدس در ساعات اولیه بازتاب‌های گسترده ای نیز در رسانه های روسیه داشت؛ در گزارش این رسانه ها به نقل از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان شد: حذف رژیم صهیونیستی به آن معنی است که مسلمانان، مسیحیان و یهودیان باید دولت خود را انتخاب کنند.

اسپوتنیک نوشت: مردم ایران و سراسر جهان در سالهای گذشته همزمان با روز قدس، راهپیمایی می کردند اما امسال به دلیل شیوع کرونا، این راهپیمایی‌ها لغو شد.

رسانه‌های اسپانیایی هم در گزارش‌های مختلفی‌ ضمن بازتاب سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشتند: رهبر ایران با تشبیه اسرائیل به «کرونا» خواستار نابودی این «ویروس» شد.

روزنامه ال پریودیکو El Periódico در گزارشی تصریح کرد: آیت الله خامنه‌ای در این سخنرانی تاکید کردند، "هدف مبارزه، آزادسازی همه سرزمین های فلسطین" و "بازگشت همه فلسطینی‌ها به کشورشان است."

روزنامه آ.ب.ث نیز در خبر خود با تیتر « ویروس دیرپای صهیونیست از بین خواهد رفت"، افزود: آیت‌الله خامنه‌ای، روز جمعه از فلسطینیان خواستند تا به قیام علیه اسرائیل ادامه دهند و اظهار داشتند، دولت اسرائیل یک "غده " است که باید تا زمانی که فلسطینی‌ها به آزادی خود دست یابند، با آن مقابله کرد.

روزنامه "مالای میل" مالزی Malay Mail طی گزارشی با بازتاب بخش هایی از بیانات روز  جمعه رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز جهانی قدس، نوشت: حضرت آیت الله خامنه‌ای رژیم صهیونیستی را یک غده سرطانی در غرب آسیا خواند و از شهروندان فلسطینی خواست، به قیام خود در برابر این رژیم ادامه دهند.

روزنامه‌ها و رسانه‌های هند از جمله نشریه "تایمز آو ایندیا"، شبکه خبری "نیوز 18" و نشریه "مانی کنترل" روز جمعه در گزارش‌های خود اظهارات رهبر معظم انقلاب در روز جهانی قدس را به صورت گسترده بازتاب دادند.

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های چین، آلمان، لبنان، فلسطین، افغانستان، ترکیه، عراق و دیگر کشورهای جهان داشت.

کلیدواژه