حمایت ایران از برنامه‌های سازمان ملل متحد برای مبارزه با کووید 19
(last modified 1399-03-03T14:13:09+00:00 )
جوزا 03, 1399 18:43 Asia/Kabul
  • حمایت ایران از برنامه‌های سازمان ملل متحد برای مبارزه با کووید 19
    حمایت ایران از برنامه‌های سازمان ملل متحد برای مبارزه با کووید 19

مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت ایران ضمن حمایت از برنامه‌های سازمان ملل متحد برای مبارزه با کووید 19، اقدامات یک جانبه علیه کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها را محکوم کرد.

«محسن اسدی لاری» مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل به نمایندگی از وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ایران روز شنبه در نشست مجازی وزرای بهداشت کشورهای جنبش غیر متعهدها با موضوع «اتحاد علیه ویروس کرونا»، بر نقش اساسی سازمان جهانی بهداشت در مقابله با کووید 19 تأکید کرد.

مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت ایران در این نشست، گسترش همکاری‌های کشورهای عضو جنبش غبرمتعهدها برای کنترل بیماری و اطمینان از دسترسی عادلانه به واکسن، دارو و تجهیزات پزشکی را خواستار شد.

اسدی لاری در ادامه با اشاره به طرح بسیج ملی برای مهار ویروس کرونا در ایران، گفت: در مرحله اول، 78 میلیون نفر به کمک زیر ساخت‌های قدرتمند مراقبت‌های اولیه بهداشتی (PHC) غربالگری شدند که این امر منجر به کاهش چشمگیر بار مراجعه به  بیمارستان‌ها شد.

مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت ایران افزود: در مرحله دوم نیز تاکنون بیش از 38 میلیون نفر از افراد پرخطر مورد غربالگری قرار گرفتند.

اسدی لاری همچنین در این نشست، اقدام فوری و مؤثر جامعه جهانی برای مقابله با یکجانبه‌گرایی، با هدف اطمینان از اثربخشی واکنش ملی به همه گیری کووید- 19 را خواستار شد.

تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان نیز به حدود 5 میلیون و 325 هزار نفر رسیده است که از این تعداد دست‌ِکم 340 هزار نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 2 میلیون و 178 هزار نفر نیز بهبود یافته و از بیمارستان ها مرخص شده‌اند.

 

کلیدواژه