تاکید رئیسان جمهوری ایران و ترکیه بر بازگشایی مرزهای زمینی و هوایی دوکشور
(last modified 1399-03-04T12:34:02+00:00 )
جوزا 04, 1399 17:04 Asia/Kabul
  • تاکید رئیسان جمهوری ایران و ترکیه بر بازگشایی مرزهای زمینی و هوایی دوکشور

رئیسان جمهوری ایران و ترکیه بر بازگشایی هرچه سریعتر مرزهای زمینی و هوایی دو کشور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی  ایران روز یکشنبه در گفت و گویی تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه  با اشاره به مشکلات اقتصادی حاکم بر جهان براثر شیوع ویروس عالم‌گیر کرونا و یادآوری همکاری‌های دوکشور در مقاطع مختلف گفت: در شرایط کنونی، بازگشایی مرزهای زمینی و هوایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و از سرگیری تبادلات تجاری و کالایی برای هردو کشور ضروری است.
«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه نیز با تاکید بر گسترش همکاری‌ها و تبادل تجربیات تهران - آنکارا بویژه در زمینه مقابله با ویروس کرونا گفت: برای بازگشایی مرزهای ترکیه با ایران و از سرگیری تبادلات تجاری، در اسرع وقت اقدام خواهد شد.
رئیسان جمهوری ایران و ترکیه همچنین با تبریک متقابل عید فطر به دولت‌ها و مردم دو کشور ابراز امیدواری کردند، با تشکیل کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی دو کشور در آینده نزدیک، تحرک تازه و خوبی در روابط اقتصادی دو کشور و همچنین اجرا و عملیاتی شدن توافقات قبلی صورت گیرد.

کلیدواژه