موسوی: آمریکا صلاحیت قضاوت درباره سایر کشورها را ندارد
(last modified 1399-03-05T13:06:05+00:00 )
جوزا 05, 1399 17:36 Asia/Kabul
  • موسوی: آمریکا صلاحیت قضاوت درباره سایر کشورها را ندارد
    موسوی: آمریکا صلاحیت قضاوت درباره سایر کشورها را ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با رد ادعاهای واهی وزارت امور خارجه آمریکا علیه تهران تاکید کرد: واشنگتن به هیچ وجه صلاحیت سیاسی، حقوقی و اخلاقی برای قضاوت درباره دیگر کشورها را ندارد.

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه با اشاره به ادعاهای وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص سازماندهی برخی اقدامات خرابکارانه توسط ایران، تصریح کرد: این اتهامات، ملغمه‌ای از تخیل و ادعاهای واهی است که هیچ‌گاه سندی برای اثبات آنها ارائه نشده و از جانب کسانی مطرح می‌شود که در یک قرن اخیر حداقل در 55 کشور مستقل دنیا به بهانه‌های واهی دخالت کرده‌اند.

موسوی با بیان اینکه تحریم‌های یک‌جانبه و فراسرزمینی آمریکا از سال 2017، تاثیرات مخربی بر مردم 33 کشور داشته است، افزود: آمریکا 135 جنگ بزرگ در تاریخ خود ثبت کرده و تنها 16 سال از عمر 243 ساله‌اش را در جنگ و کشتار و خونریزی نگذرانده است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین با اشاره به دخالت‌های آمریکا در کودتا، تغییر نظام و انقلاب‌های رنگی از پایان جنگ جهانی دوم تاکنون، خاطرنشان کرد: رسوایی جاسوسی آمریکا از رهبران جهان که عمدتا از متحدان آمریکا بوده از دیگر کارنامه سیاه و هولناک این دولت یاغی است.

موسوی، آمریکا را دولتی تروریستی خواند و تصریح کرد: بر اساس اطلاعات موجود، آمریکا از دهه 1960 میلادی، حداقل 8 گروه تروریستی شناسنامه‌دار با کارنامه سنگین و خونین در غرب آسیا، اروپا و آمریکای لاتین را مورد حمایت قرار داده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به تلفات غیرنظامیان در عملیات‌های نظامی پهپادی آمریکا در کشورهایی همچون افغانستان، عراق، پاکستان، سومالی، لیبی و یمن، گفت: در این عملیات‌ها که به اسم جنگ علیه تروریسم بوده و همچنان دارد، شمار زیادی از اهداف و افراد غیرنظامی عامدانه مورد حمله قرار گرفتند.

موسوی تاکید کرد: آمریکا بهتر است اول به سابقه پلید و سیاه خود بپردازد؛ بویژه اینکه مدیریت وزارت امور خارجه آمریکا در حال حاضر با افتخار، دروغ را عامل پیشرفت خود می داند.

 

کلیدواژه