جوزا 06, 1399 09:57 Asia/Kabul
  • تاکید مقام ونزوئلا: تجارت و دریانوردی حق حاکمیتی تهران و کاراکاس است
    تاکید مقام ونزوئلا: تجارت و دریانوردی حق حاکمیتی تهران و کاراکاس است

نماینده دائم ونزوئلا در سازمان ملل متحد، بر حق قانونی و حاکمیتی این کشور برای تجارت و دریانوردی آزاد با ایران در سراسر جهان تاکید کرد.

"ساموئل مونکادا"  نماینده دائم ونزوئلا در سازمان ملل متحد در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشاتودی گفت: ما هیچ اقدام اشتباهی انجام نمی‌دهیم و آمریکا بر اساس هیچ قانون بین المللی حق ندارد که در مراودات تجاری قانونی ما دخالت کند. 

مونکادا با اشاره به این که هم اکنون افرادی دیوانه در آمریکا در راس قدرت قرار دارند، گفت: کسانی که می‌خواهند تجارت ما را مسدود کنند باید بدانند این بر اساس قوانین بین المللی، به منزله  اقدام جنگی و تجاوزکارانه است.

ونزوئلا به خاطر تحریم‌های شدید آمریکا و شیوع کرونا در ونزوئلا با کمبود شدید سوخت روبه رو شده است.  

جمهوری اسلامی ایران در راستای حمایت از دولت و ملت ونزوئلا که تحت محاصره اقتصادی آمریکا قرار دارند، پنج فروند نفتکش حامل سوخت را به سمت این کشور اعزام کرده است.

ونزوئلایی ها روز دوشنبه لنگر انداختن نخستین کشتی از این پنج نفتکش ایرانی حامل بنزین را در آن کشور آمریکای جنوبی جشن گرفتند.

این محموله‌های بنزین با بی اعتنایی به تحریم‌های شدید دولت  آمریکا علیه ایران و ونزوئلا وارد می‌شود.

وبگاه شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ نوشت: ارسال سوخت از ایران به ونزوئلا، پیامی قدرتمندانه برای آمریکا دارد.

"مکرم خوری مخول" مدیر مرکز مطالعات اروپا در دانشگاه کمبریج هم گفت: ایران در اوج تهدیدات آمریکا، با اعزام کشتی های خود به ونزوئلا و چین اثبات کرد که سلطان دریاها و آبراه ها است.

 

کلیدواژه