جوزا 07, 1399 08:21 Asia/Kabul
  • اِعمال تحریم‌های ظالمانه؛ مانع ایران در راه مبارزه با مواد مخدر

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه به مواد مخدر ایران گفت: کمک‌های بین‌المللی برای مبارزه با مواد مخدر به ایران به‌عنوان سنگردار مبارزه با این بلای خانمانسوز به‌دلیل اعمال تحریم‌های ظالمانه، به کمتر از 15 درصد رسیده است.

به گزارش ایرنا، «ناصر اصلانی» معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه به مواد مخدر ایران روز سه‌شنبه با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه، مانعی در راه مبارزه با مواد مخدر است، یادآور شد: سازمان‌های بین‌المللی با وجود شعار «مواد مخدر، دشمن بشریت»، نه در افغانستان به وظیفه خود عمل می‌کنند و نه از ایران حمایت لازم را انجام می‌دهند.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه به مواد مخدر ایران تصریح کرد: کل کشفیات کشور افغانستان به‌عنوان مرکز تولید مواد مخدر در یک سال 30 تُن بوده در حالی که مجموع کشفیات مواد مخدر در ایران طی سال گذشته (2019) به یک هزار و 300 تُن رسیده است.

اصلانی، مواد مخدر را به مثابه "جنگ خاموش" توصیف و خاطرنشان کرد: 11 درصد از تولید ناخالص ملی صرف مبارزه با مواد مخدر می‌شود و این تنها هزینه مادی مبارزه است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه به مواد مخدر ایران افزود: هزینه‌های معنوی بسیاری، از جمله شهادت 4 هزار نفر و 12 هزار جانباز نیز در راه مبارزه با مواد مخدر بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل شده است.

کلیدواژه