موسوی: ایران بی‌احترامی به اصول حاکمیتی خود را برنمی‌تابد
(last modified 1399-03-08T03:12:41+00:00 )
جوزا 08, 1399 07:42 Asia/Kabul
  • موسوی: ایران بی‌احترامی به اصول حاکمیتی خود را برنمی‌تابد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات مداخله آمیز وزیر امور خارجه فرانسه گفت: جمهوری اسلامی ایران بی‌احترامی به اصول حاکمیتی خود از جمله استقلال قوه قضائیه را به هیچ وجه بر نمی‌تابد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «ژان ایو لودریان» Jean-Yves Le Drian وزیر امور خارجه فرانسه روز سه شنبه در اظهاراتی مداخله جویانه در واکنش به محکومیت «فریبا عادلخواه» شهروند ایرانی- فرانسوی در ایران گفت: روابط با تهران پس از این اقدام سخت‌تر شده است.
«فریبا عادلخواه» شهروند ایرانی - فرانسوی چندی پیش به جرم جاسوسی در ایران بازداشت شد؛ وکیل عادلخواه اخیراً از محکومیت او به زندان به دلیل اقدامات ضدامنیتی خبر داده بود.
«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز چهارشنبه با تاکید بر اینکه رسیدگی به "جرایم اتباع ایرانی" صرفاً در صلاحیت قضایی "محاکم ایرانی" است، افزود: این پرونده با رعایت مقررات در دادگاه مورد رسیدگی قرار گرفته و خانم عادلخواه از حقوق شهروندی خود برخوردار بوده است.
موسوی در این حال تصریح کرد: رأی صادره رای دادگاه بدوی است و خانم عادلخواه می‌تواند از طریق مجاری قانونی نسبت به آن فرجام خواهی کند.   
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه قوه قضائیه مطابق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از استقلال کامل برخوردار است، تسری برداشت‌های یک طرفه از احکام مستقل قضایی را برای روابط ایران و فرانسه غیر سازنده دانست.
رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امورخارجه ایران تاکید کرد: هرگونه لحن تهدید آمیز و مداخله جویانه باعث پیچیده تر شدن این پرونده می‌شود.

کلیدواژه