کمالوندی: لغو احتمالی معافیت‌های هسته‌ای برجام، هیچ تاثیری بر روند کار ایران ندارد
(last modified 1399-03-08T13:17:54+00:00 )
جوزا 08, 1399 17:47 Asia/Kabul
  • کمالوندی: لغو احتمالی معافیت‌های هسته‌ای برجام، هیچ تاثیری بر روند کار ایران ندارد

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در واکنش به لغو برخی معافیت‌های هسته‌ای در چارچوب برجام از سوی آمریکا گفت: آمریکا با توجه به فضای اقتدار ایران در جهان و ادامه فعالیت های هسته ای اش تلاش دارد با این اقدامات و اخبار، افکار عمومی دنیا را منحرف کند.

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا بامداد پنج‌شنبه در دو پیام توئیتری جداگانه نوشت، آمریکا معافیت‌های تحریمی مرتبط با برجام را لغو و دو ایرانی را در ارتباط با برنامه هسته‌ای تحریم می‌کند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، «بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران روز پنج شنبه افزود: لغو معافیت های هسته ای، تلاش مذبوحانه آمریکا برای انحراف افکار عمومی داخلی و جهان از شکست های پی در پی خود در برابر ایران است.

کمالوندی با اشاره به اینکه لغو معافیت ها برای همکاری هسته ای طبق برجام در عمل هیچ تاثیری بر روند کار ایران ندارد گفت: آمریکا تمایل دارد که اقداماتش در راستای فشار بر ایران تاثیر بگذارد اما در عمل اتفاقی نمی افتد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران درباره همکاری های هسته ای ایران با کشورهای باقی مانده در برجام نیز تصریح کرد: سوخت مورد نیاز ایران در روسیه بدون هیچ مشکلی به ایران ارسال می شود و چین و سایر کشورهای اروپایی نیز با تهران در این کار همراهی می کنند.

کمالوندی خاطرنشان کرد، کار اصلی طراحی راکتور و سوخت آن با  جمهوری اسلامی ایران است.

کلیدواژه