جوزا 09, 1399 10:27 Asia/Kabul
  • میدان امام اصفهان به عنوان ثروت میراث فرهنگی در دنیا ثبت شد
    میدان امام اصفهان به عنوان ثروت میراث فرهنگی در دنیا ثبت شد

میدان امام (نقش جهان) اصفهان در قالب یک طرح تحقیقاتی به عنوان ثروت میراث فرهنگی در دنیا ثبت و معرفی شد تا زمینه جذب سرمایه‌گذاری بیشتر برای استفاده بهینه از آن فراهم شود.

 سید «کمیل طیبی» مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه اصفهان روز جمعه تاکید کرد، میدان امام اصفهان با توجه به ویژگی‌های منحصر بفرد میراثی، شهری، تاریخی و اقتصادی،  در طرح تحقیقاتی که توسط اتحادیه اروپا انجام شد، به‌عنوان ثروت میراث فرهنگی برای معرفی به سازمان‌های بین‌المللی انتخاب و معرفی شد.

طیبی با بیان اینکه این طرح تحقیقاتی با عنوان زنجیره جذب سرمایه‌گذاری برای تعریف کاربری‌های جدید از میراث فرهنگی شهرهای مهم دنیا در قالب اَبَر پروژه " افق ۲۰۲۰ " اتحادیه اروپا اجرا شد، افزود، به تازگی، میدان امام اصفهان بعنوان دارایی (asset) میراث فرهنگی  از سوی اتحادیه اروپا در این طرح تحقیقاتی، معرفی و ثبت شد.

افق ۲۰۲۰ یک اَبَر طرح پژوهشی است که اجرای آن از سال ۲۰۱۶ توسط اتحادیه اروپا در زمینه‌های مختلف مانند توسعه پایدار، محیط زیست، انرژی پاک و میراث فرهنگی و با همکاری موسسه‌ها و دانشگاه‌های مختلف دنیا آغاز شده است.

مدیر دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه اصفهان تصریح کرد، در این طرح تلاش می‌شود تا توجه کشورهای مختلف، سازمان‌های بین‌المللی و کارآفرینان به دارایی‌های میراث فرهنگی دنیا جلب و الگوهای جدیدی متناسب با ویژگی‌های فرهنگی آن شهرها طراحی شود.

 

کلیدواژه