جوزا 09, 1399 11:44 Asia/Kabul
  • تخلیه و بارگیری ۶میلیون تن کالا در بندر امام‌خمینی (ره) ایران
    تخلیه و بارگیری ۶میلیون تن کالا در بندر امام‌خمینی (ره) ایران

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ایران گفت: بیش از ۶ میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در دو ماه ابتدای سال 1399 هجری شمسی در مجتمع بندری امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا،«عادل دریس»مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اینکه این میزان کالا از 20 مارس تا 31 ثور تخلیه و بارگیری شده است افزود: از این میزان بیش از  چهار میلیون و ٧۵٧ هزار تن مربوط به تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی و بیش از یک میلیون و ۴٣٠ هزار تن نیز به تخلیه و بارگیری کالای نفتی تعلق دارد.

وی افزود : همچنین طی این بازه زمانی بیش از یک میلیون و ٢١۵ هزار تن صادرات غیرنفتی از این مجتمع بزرگ بندری انجام شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت : تخلیه و بارگیری کانتینری در مجتمع بندری امام خمینی (ره) نیز با ۶٠ درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال قبل به بیش از ٢۴ هزار و ٣٣۴ تن رسید.

وی به سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: با هدف توسعه صنعت حمل و نقل دریایی و بهره گیری حداکثری از توانمندی بنادر و همچنین تامین زیرساخت و تجهیزات بندری و دریایی، زمینه حضور فعال‌تر سرمایه گذاران در این مجتمع بزرگ بندری کشور فراهم شده است.

بندر امام خمینی (ره) بزرگترین بندر ایران از نظر توان ذخیره سازی انواع کالاها از قبیل محصولات فله خشک و مایع است و از پتانسیل مناسب  پس کرانه ای جاده ای ، ریلی و هوایی برخوردار است.

 

کلیدواژه