حاتمی: اگر خلیج فارس امن باشد، همه‌ی کشورهای منطقه از این امنیت بهره‌مند خواهند شد
(last modified 1399-03-09T07:53:56+00:00 )
جوزا 09, 1399 12:23 Asia/Kabul
  • حاتمی: اگر خلیج فارس امن باشد، همه‌ی کشورهای منطقه از این امنیت بهره‌مند خواهند شد
    حاتمی: اگر خلیج فارس امن باشد، همه‌ی کشورهای منطقه از این امنیت بهره‌مند خواهند شد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران گفت: اگر منطقه‌ی خلیج فارس امن باشد، همه‌ی کشورهای منطقه از این امنیت بهره‌مند خواهند شد ؛ اما اگر خلیج فارس ناامن شود، برای همه‌ی کشورهای منطقه ناامن خواهد بود.

«امیر حاتمی» وزیر دفاع ایران در جریان بازدید از مراحل پایانی ساخت و تجهیز "ناوشکن دنا" و "شناور مین شکار صبا"  در بندرعباس افزود: کشورهای حوزه خلیج فارس مسئول تأمین و برقراری امنیت این منطقه هستند و اجازه ی ورود به امریکا در منطقه از سوی همسایگان، یک اشتباه راهبردی است.

وزیر دفاع ایران تصریح کرد:تجربه نزدیک به یک قرن نشان می دهد بیگانگان همواره به بهانه امنیت سازی در خلیج فارس عامل ناامنی و بحران سازی در این منطقه بوده اند؛ آنها با ایران هراسی و ایجاد بحران در منطقه خلیج فارس و سپس ایجاد وابستگی امنیتی برای کشورهای حوزه خلیج فارس در صدد فروش میلیاردها دلار سلاح و حفظ پایگاه هایشان در منطقه  هستند.

امیرحاتمی با بیان اینکه نیروی دریایی ایران جایگاه قدرتمند خود را در عرصه صیانت از آبهای ایران تثبیت کرده است و در انجام ماموریت های دریایی در آب های بین المللی با اقتدار مشارکت دارد گفت: حضور قدرتمند  نیروی دریایی  ایران بعنوان  تکیه گاهی اطمینان بخش  در موضوع مبارزه با تروریسم در دریاها شناخته می شود.

"ناوشکن دنا" و "شناورمین شکارصبا" توسط سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع ایران طراحی و در مراحل پایانی ساخت است.

 

کلیدواژه