جوزا 10, 1399 08:15 Asia/Kabul
  • تحلیلگر پاکستانی: رهنمود های امام خمینی (ره) موجب بیداری جهان اسلام شد

تحلیلگر برجسته پاکستانی با بیان اینکه دشمنان اسلام تلاش و امکانات خود را برای پراکندگی مسلمانان به کار گرفته اند، گفت: رهنمودهای امام خمینی (ره) موجب بیداری اسلامی و اتحاد امت علیه توطئه های استکبار جهانی شده است.

به گزارش رادیو دری، دکتر "راشد عباس" در آستانه سالروز رحلت امام خمینی (ره) به نقش موثر ایشان در بیداری امت اسلامی پرداخت و گفت: حضرت امام خمینی(ره) معلم بزرگ در زمینه بیداری اسلامی و اتحاد جهان اسلام بود که در طول دوران مبارزه و رهبری خویش، با بیان سخنان و رهنمودهای مبتکرانه، امت اسلامی را از خواب غفلت بیدار کردند.

این تحلیلگر برجسته پاکستانی تصریح کرد: اصلی‌ترین عامل توجه امام (ره) به بیداری اسلامی نشأت گرفته از شناخت دقیق و صحیح ایشان از مکتب اسلام است طوری که نگاهشان به آئین مقدس اسلام همه جانبه و عمیق بود. 

"راشد عباس" گفت: امام راحل همواره برای بیداری همه ملت‌ ها و حمایت از مستضعفان در سرتاسر جهان صرف ‌نظر از جغرافیایی که در آن قرار دارند تلاش کردند.

دکتر عباس افزود: خصومت همه جانبه جهان استکبار با انقلاب اسلامی خود دلیل واضحی بر تأثیر امام خمینی (ره) بر قلوب انسان‌های مستضعف است و همین مسئله موجب شده است تا دولت‌های استکباری و استعمارگر غربی برای محدود کردن انقلاب در مرزهای ایران به تکاپو بیافتند .

تحلیلگر برجسته پاکستانی گفت: امواج بیداری نهضت امام خمینی (ره) امروز نه تنها کشورهای منطقه حتی فراتر از جهان اسلام را در نوردیده است و شاهد الگو گرفتن از ابعاد فکری و انقلابی امام راحل در گوشه و کنار جهان هستیم.

چهارشنبه چهاردهم خرداد 1399 هجری شمسی، برابر با سوم ژوئن 2020 میلادی) مصادف است با سی‌ ویکمین سالگردِ ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران است.

به همین مناسبت همه ساله در مرقد مطهر ایشان با حضور گسترده مردم از سراسر ایران و کشورهای مختلف جهان مراسم ویژه ارتحال برگزار می‌شود.

کلیدواژه