جوزا 10, 1399 17:30 Asia/Kabul
  • موسوی: جهان فریبِ بازی اتهام‌زنی آمریکا را نمی‌خورد
    موسوی: جهان فریبِ بازی اتهام‌زنی آمریکا را نمی‌خورد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به خروج رسمی آمریکا از سازمان جهانی بهداشت گفت: جهان فریبِ بازی اتهام‌زنی آمریکا را نمی‌خورد.

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امورخارجه، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز شنبه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت:" در قسمت جدید سریال "خروج" و در میانه یک همه‌گیری که جهان را پریشان کرده، آمریکا رابطه خود را با سازمان جهانی بهداشت قطع کرده است."
موسوی افزود: رژیم بی‌مسئولیت آمریکا بعد از ناکامی در انجام وظایفش در قبال مردم خود، همواره به دنبال راه فراری است تا افتضاحی که به بار آورده را پنهان کند.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته (جمعه) با اعلام خروج رسمی این کشور از سازمان جهانی بهداشت گفت: از آنجا که سازمان جهانی بهداشت نتوانسته‌ اصلاحات لازم را انجام دهند، واشنگتن روابط خود با این سازمان را پایان خواهد داد.
ترامپ پیشتر هم سازمان جهانی بهداشت را به جانبداری از چین متهم کرد و مدعی شد: این سازمان اطلاعات نادرستی درخصوص ویروس کرونا منتشر کرده و با اقدام آمریکا در ممنوعیت ورود مسافران از چین مخالفت کرده است.
آمریکا با بیش از 1 میلیون و 795 هزار مبتلا و دست‌ِکم 104 هزار قربانی، بیش‌ترین تعداد بیماران و جان‌باختن بر اثر ابتلا به ویروس کرونا را به خود اختصاص داده است.

 

کلیدواژه