ظریف: سرکوب معترضان و انکار استیصال مردم آمریکا، محکوم است
(last modified Sun, 31 May 2020 06:47:18 GMT )
جوزا 11, 1399 11:17 Asia/Kabul
  • ظریف: سرکوب معترضان و انکار استیصال مردم آمریکا، محکوم است
    ظریف: سرکوب معترضان و انکار استیصال مردم آمریکا، محکوم است

وزیر امور خارجه ایران، تاکتیک های بی اثر همیشگی دولت آمریکا در سرکوب، زندانی کردن معترضان و انکار استیصال مردم این کشور را محکوم کرد.

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری صداوسیما، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران باصدور بیانیه ای در خصوص اعتراضات اخیرِ آمریکا، تصریح کرد: دولت آمریکا با ماجراجویی در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین، جاه طلبی برای توسعه پرهزینه سلاح هسته ای و حمایت از دیکتاتورهای بی شمار، منابع شهروندانش را به هدر می دهد و به رنج مردم آمریکا می افزاید.

ظریف با بیان اینکه نباید از ادامه اعتراض ها در آمریکا تعجب کرد افزود، مردم آمریکا از سران کشورشان می خواهند تا آنها را در ثروت کشور سهیم کنند و به نیازهای برحقشان پاسخ دهند.

وزیر امور خارجه ایران خاطرنشان کرد، مردم آمریکا از نژادپرستی، فساد، بی عدالتی و بی کفایتی سران کشورشان خسته اند و جهان صدای آنها را می شنود.

یک افسر سفیدپوست در آمریکا دوشنبه گذشته، «جورج فلوید» سیاه‌پوست را در شهر "مینیاپولیس" در ایالت "مینه‌سوتا" Minnesota به قتل رساند.

پس از مرگ فجیع این سیاه‌پوست آمریکایی بر اثر خشونت افسر سفیدپوست، شهرهای مختلف آمریکا به صحنه اعتراضات سراسری تبدیل شده است.

مردم مینیاپولیس در اعتراض به خشونت پلیس علیه رنگین‌پوستان به تظاهرات و اعتراضات پرداختند و ناآرامی‌ها همچنان ادامه دارد و به ایالت‌های دیگر گسترش یافته است.

در همین حال، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، معترضان به قتل این سیاه‌پوست را اوباش دانست و تهدید کرد، معترضان هدف تیراندازی نیروهای پلیس و ارتش آمریکا قرار خواهند گرفت.

 

کلیدواژه