جوزا 13, 1399 08:28 Asia/Kabul
  • ربیعی: تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ملت ایران به جایی نخواهد رسید
    ربیعی: تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ملت ایران به جایی نخواهد رسید

سخنگوی دولت ایران با بیان اینکه اقدامات مخرب آمریکا تاثیری بر اراده تهران برای تداوم و تعمیق مناسبات تجاری با سایر کشورها نخواهد داشت، تاکید کرد: تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ملت ایران به جایی نخواهد رسید.

«علی ربیعی» سخنگوی دولت ایران عصر دوشنبه در نشست خبری با اشاره به حضور نفتکش‌های ایرانی در سواحل ونزوئلا و تهدیدهای‌آمریکا گفت: رفتن کشتی‌های حامل کالاها و صادرات ایران تنها بخشی از تبادلات تجاری عادی و مرسوم میان همه کشورها و براساس تجارت قانونی و مطابق با قوانین بین‌الملل میان ایران و ونزوئلا است.

ربیعی با بیان اینکه ایران با هر کشوری که لازم بداند، مبادلات تجاری خواهد داشت، افزود: حضور نفتکش‌های ایرانی در سواحل ونزوئلا منجر به شکست دوباره سیاست آمریکا در تحریم علیه تهران و کاراکاس شد و برای آمریکا چاره‌ای جز اعتراف به این شکست هم باقی نگذاشت.

سخنگوی دولت ایران همچنین با اشاره به موضع تهران درباره رویکرد نژادپرستانه دولت آمریکا علیه سپاه پوستان این کشور تصریح کرد: ایران برخلاف آمریکا در امور داخلی سایر کشورها دخالت نمی‌کند اما در خصوص تبعیض‌نژادی گسترده در این کشور نگران است.

ربیعی با تاکید بر اینکه حوادث اخیر نشان می‌دهد، آمریکا صلاحیت نصیحت به دیگران درباره حقوق بشر را ندارد، یادآور شد: دولت آمریکا باید به جای بی‌ثبات کردن جهان، وقت بیشتری برای اصلاحات ساختاری و سر و سامان دادن به مناسبات اجتماعی خود فارغ از تبعیضات و نابرابری‌های اقتصادی و نژادی بگذارد. 

 

کلیدواژه